Wednesday, June 6

Breaking News - Pak Lah Kahwin


Pak Lah kahwin this saturday...!

PM to get married on Saturday

PETALING JAYA: Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi has announced he will marry Jeanne Abdullah, 53, in a private ceremony in Seri Perdana on Saturday, June 9.

Jeanne was born in Kuala Lumpur on July 29, 1953, and is the eldest of four children, the Prime Minister's Office said in a statement.

She was educated at Sekolah Menengah Assunta, Petaling Jaya, and has had wide experience in management roles with several leading hotels in Malaysia, including the KL Hilton and Pan Pacific Hotel.

Abdullah's wife Datin Seri Endon Mahmood passed away on Oct 20, 2005 after a two-year battle against breast cancer.

- TheStar


Perdana Menteri kahwini Jeanne Abdullah sabtu Ini

PUTRAJAYA 6 Jun -- Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan melangsungkan perkahwinan dengan Jeanne Abdullah, 53, pada Sabtu ini, demikian diumumkan oleh Pejabat Perdana Menteri hari ini.

Majlis akad nikah hari itu akan dilangsungkan di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana di sini dan akan dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja, menurut kenyataan berkenaan.

Jeanne dilahirkan di Kuala Lumpur pada 29 Julai 1953 dan merupakan anak sulung daripada empat adik beradik. Beliau mempunyai dua orang anak perempuan, Nadiah dan Nadene.

Beliau menerima pendidikan di Sekolah Menengah Assunta dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang pentadbiran dan perhotelan, serta pernah bertugas sebagai pengelola kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri dan pengurus Kompleks Seri Perdana.

- Utusan


...Selamat Pengantin Baru...

Update (07/06/07):

Wajah Bakal 1st Lady Malaysia


Sebagai auntie, kira cun juga lah bakal 1st lady Malaysia ni. PM kita have not so bad taste la. Cuba imagine bagaimana Pak Lah bercinta. Ada ke SMS? Ada ke call tengah-tengah malam? dan bila pula masa mereka dating? Hahahaha...

Tugasan luar Pak Lah dalam masa terdekat (read: Jadual Honeymoon pakai duit kerajaan):

1. Brunei - 11 June 2007

2. Rusia - 17 - 20 June 2007

3. Bosnia - 21-22 June 2007

4. Italy - 23-25 June 2007

Apa pun, tak tahu kenapa aku betul-betul gembira Pak Lah dah nak kahwin. Dan seperti ramai orang jangka dan harap, selepas tidor berteman harapnya tidor Pak Lah akan lebih tenang dan bakal dapat ilham tarikh pilihanraya.

4 comments:

Unknown said...

Mr Right,

Cun pun cun jugak.. tapi selaku introducer to Islam Hadhari dan Keturunan Ulamak la kononnya, bakal isteri sepatutnya ada ciri2 yg menepati piawaian sepertimana isteri para Nabi. Baru la dia tu complete sebagai Country Leader / Role Model.

Tapi bak menanti kucing bertanduk, PM ku tetap pilih isteri yg bercirikan .........

(Faham-faham ajela)

Mr. Right said...

Kalau lepas ni Mrs Pak Lah pakai tudung barulah kita boleh hormat Pak Lah.

So let wait and see.

Anonymous said...

ntah la...pelik gak pm kita ni..anak dia pon gitu..tapi mesti de org akan ckp yg penting ati..cehhh...kalo dh aurat tu kena tutup pala kena la ikut...ape ke susah sgt..islam hadari konon..

Mr. Right said...

Semalam, dlm berita nampaknya our 1st lady pakai tudung UMNO style. Tutup kepala tapi ada jambul. Tak tau lah.

Total Pageviews

. page counter