Saturday, November 10

Kita Dirogol

Mungkin tajuk aku tu terlalu dramatic. Sengaja, untuk tipu search engine dan sememangnya itulah pendapat aku.

Kalau kebebasan dan keadilan dianggap sebahagian dari maruah diri kita, sememangnya hari ini kita seumpama dirogol. Pertama kali dalam hidup aku melihat roadblock ditengah-tengah highway. Baru sebentar tadi aku lalu 2 roadblock di federal highway. Satu selepas toll Batu Tiga, Shah Alam dan satu lagi di Petaling Jaya. Member-member office aku kata di Damansara, Puchong, Sungai Buluh semunya ada roadblock dari tengah malam tadi. Kemungkinan besar di Selayang, Gombak dan kesemuanya pintu masuk ke KL juga ada sekatan jalan raya. Ini semua angkara kerajaan nak halang berlansungnya perhimpunan 100 ribu rakyat anjuran BERSIH.


Kenapa
Pak Lah, UMNO, Polis, Kerajaan Barisan Nasional paranoid sangat?


Kenapa parti komponen BN tidak sertai BERSIH? Mereka tidak mahu pilihanraya yang tulus dan bersih ke? Bukankah itu motif perjuangan BERSIH?


Aaarrrgggh… aku memang tidak faham…hasilnya aku nak dating dengan girlfriend pun susah, nak survey site aku di Bukit Jalil kan jadi sukar, nak bergerak kesana-kesini semuanya jem. Bodoh…bangang…..stupid!

Tunggu dan lihat sahajalah laporan yang totally akan berbeza dari media arus perdana dan saluran media alternative nanti. Kalau nak elakkan pening kepala untuk kaji which one yang betul, lebih baik buat tak tahu saja dan biarkan diri kita terus dinodai, dorogol dan dihina.

Pilihlah sendiri.


Update (tgh hari):

Confirm, KL dah kelam kabut. Roadblock semua tempat. Helicopter terbang macam burung. Website BERSIH down...


Macam sial....! Penakut, bacul, kanak-kanak pra sekolah....!

Harap takde gaduh-gaduh, takde pertumpahan darah. Aku nak balik, dating dengan awek lagi best.

6 comments:

Anonymous said...

Bro,
Aku setuju dengan kau. Mungkin kita kena tunjukkan kita tidak mahu dirogol di atas kertas undi. Bukan hanya dijalan raya dan di dalam blog.

Jom tukar!

Anonymous said...

oleh kerana aku takde kat kl,aku cume dapat info dari ko n kawan aku kat kl.dorang penakut,takut dgn byg2 sendiri.last2 raykat jgak jadi mangse n suffer.dorang bleh sekat jalan tapi dorg takkan boleh sekat pemikiran kita.

Anonymous said...

Kalau kat US or UK, bila ada perhimpunan camni... polis cuma kawal lalu lintas dan biar puak yang berkumpul ni jalan dengan aman. Siap beri laluan lagi... polis cuma bertindak tangkap pengacau... kat Malaysia.... hampeh .... polis tak sedar duit cukai aku bayar gaji dia orang...

Mr. Right said...

ano,
Sebab itulah adanya BERSIH. Kita nak undi kita dikira, bukan ditongsampahkan.

dodol,
Betul. Sekatlah jalan. Tapi aku harap mereka yg tersekat dalam jem siang tadi akan sedar yg mereka sedangkan diperkutak-katikkan oleh kerajaan.

ac,
Betul. BERSIH dah hanta surat minta Polis tolong jaga perhimpunan. BERSIH peruntukan 300 orang 'marshall' untuk jaga tingkahlaku orang ramai, dan mereka minta polis tolong jaga.

Fid said...

org takut sbb buat salah laaa
kalau berani sure setakar perhimpunan tu buat derk je

Anonymous said...

bodoh betul la korang nie.... org takut negara luar nampak... nanti senang la amerika jajah kita... ni pun dia dok tengah jajah mealui pemikiran. contoh rancangan AF yang x de moral tu...

Total Pageviews

. page counter