Tuesday, January 8

Sharing is Caring / Aku Dah Penat

Aku dah ambil keputusan untuk mengurangkan tumpuan aku ke AkuBetul.com. Most probably there will no daily update FROM ME anymore. Maksudnya mungkin aku akan hanya menulis 2-3 hari sekali. Tapi untuk memeriahkan blog ini aku akan terima article dari sesiapa yang berminat nak share cerita disini. Jika rasa diri cukup bagus, cukup berani, cukup bersedia, boleh lah hantar article ke email aku then insyallah, aku akan post disini (jika up to standard la). So, selepas ini sila perhatikan betul-betul dulu nama penulis article sebelum baca atau komen. Aku tidak namakan blogger jemputan, sebab mereka tidak akses ke dalam akaun blogger.com aku, cuma bagi article. Mungkin lebih afdal dinamakan penulis jemputan.

Reason aku mengurangkan tumpuan di AkuBetul.com:

  1. Bebanan kerja.
  2. Concentrate project-project lain.
  3. Aku perhatikan visitor dari search engine sudah meningkat saban hari.

Mungkin ini bukan langkah terbaik, but sorry I have no other option.

Peraturan simple untuk jadi penulis jemputan:

  1. Tulisan mesti original atau diberikan sumbernya.
  2. Tiada unsur racist, lucah melampau, promosi jenayah.. etc.
  3. Tidak terlalu jiwang atau some say 'seni'.
  4. Penyumbang article diharap dapat menjawap komen dari orang lain.

Lain-lain peraturan, agak-agak sendiri. Common sense lah.

To kick start, sila baca next posting.

3 comments:

Anonymous said...

ala dood. syg la ko buat mcm ni. sepatutnya ko bg la link ke blog mrk sbg pernghargaan. Mostly blog2 besar pun terimma guest blogger and link back ke blog mrk sbg tanda penghargaan.

takkan jatuh la PR ko buat mcm ni sbb satu post cuma ada satu link jek.

Satu pandangan dr aku jek.

Mr. Right said...

Adar,
Tentunya aku tak kisah jika sekadar 1 atau 2 link. Ok... untuk tidak menjadikan confius, aku delete ayat itu.

Tak, aku tak kisah pasal PR pun. Blogspot, senang je nak dapat PR 2 atau 3. Heheh...

Anonymous said...

macam maner nak bagi artikel kat ko eak??
akun ader banyak citer neh beb....

Total Pageviews

. page counter