Friday, January 25

American Idol Season 7

Again, I have to say sorry for abandoning this blog for few days. Nampaknya memang macam ini lah it’s going to be. I just can’t find free time to write anything interesting. I try not to be like other blogger that update blog just for the sake of posting something. Song lyrics, forwarded emails, news report… etc. Lame…

Last night I watched American Idol. One scene stuck in my head sehingga sebelum aku tidor. 16 years old girl came for audition. Dia jenis manusia yang confident tinggi, we saw this a lot in any really tv, right? Dia memang bagus dan all three judges said yes. But one Simon’s comment I believe kind of hurt the girl. Simon said, he annoys by the level of that girl self confident.

..... You not as good as you think you are…and

that kinda annoys me...

Maybe Simon tak puas hati sebab budak perempuan tu bagi ceramah motivasi pasal sex sebelum dia start nyanyi. But aku rasa Simon got a point there. I don’t know others, but aku pun rasanya sedikit menyampah dengan golongan manusia yang overconfident. Golongan ini kita boleh lihat dimana-mana. Setiap kelompok kawan-kawan, rakan sekerja, geng lepak atau dalam satu team futsal mesti ada seorang atau dua yang kita tahu dia confident gila dengan diri dia. For this people sky is the limits. Kadang kala kita rasa nak pecahkan je muka dia bila tiba time dia menonjolkan keyakinan diri yang melampau. Even a simple statement like;

.... Susah sangat ke main boling padang hah?

Baling-baling macam main guli je. Aku rasa aku terror la…

Jelas lah dia tak pernah try main boling padang. Kalau kita dah kenal member kita tu, obviously kita akan diam dan buat tak tahu dengan kenyatan sebegitu. Tapi dalam hati tentunya kita ada a thing or two to say.

So far aku setuju dengan kenyataan yang aku menyampah dengan golongan manusia yang overconfident. That thought bring me to another discovery, people might annoy with me…! Damn true, right? Sometimes I did sound belagak and overconfident. Not just here, but in real life pun aku kadang-kadang sembang besar. So guys, sorry.

Pelik, kan? Dari rancangan American Idol pun kita boleh belajar sesuatu.

Ok lah… have to stop here. Walaupun aku rasa tak puas with short posting. What to do, rasa bersalah pula spent masa lama-lama buat blog sedangkan ada beberapa kerja belum settle.

Have a nice weekend, aku nak balik kampong. Mak aku pun dah bising sebab dah lama aku tak balik.

10 comments:

Hafifi said...

aku org pertama yg komen..haha!bangga2! aku kurang tgk reality program ni tapi aku pun mcm ko, xsk org yg over confident

Anonymous said...

Banyak kerja di office maksud dah naik pankat la tu. Boleh lah pakai hosting sendiri lepas ni. :)

Anonymous said...

Cant bliv u agreed wif simon's words.

Anonymous said...

AMARAN...!!!

Aku malas nak Enable Comment Moderation, jadi tolong komen secara bijak dan berhemat.

Jangan:
1. Show Off
2. Emosi
3. Buat lawak bodoh
4. Terlalu berkias-kias

Juga jangan:
1. Buat iklan murahan

Most important, jangan:
1. Tulis komen yang membolehkan aku disaman atau masuk penjara.

Any comment yang aku rasa ada ciri-ciri diatas, aku akan delete.


PESANAN...!!!

1. Tiada limit, boleh komen panjang-panjang.
2. No spamming.
3. Digalakkan guna blogger i.d or nickname.

Jika tak boleh follow arahan diatas, JANGAN KOMEN.

Terima kasih.

Mr.Right
www.akubetul.com


Hahahahhahha. Saja suka-suka.

Anonymous said...

ok gak blog ni. bagus utk release tension sebab cara penulisan yang simple/sempoi... sebagai hadiahnya aku bagi nama2 tempat yang agak menarik (bila diterjemah 'direct' ke bahasa inggeris) di Malaysia:

1. forever silver (hometown aku!)
2. black wood hill
3. stone elephant
4. stone fort
5. stone village
6. yg lain2 tu fikir sendri le...

Anonymous said...

kadang2 aku terfikir, yang tk confident memang tau suara tak bagus tu kenapa nk gi audition gak.. dh tau simon bakal maki hamun. menempah maut sendiri? pastu kene reject, maki hamun kt simon balik. salah siapa sebenarnya?

adakah diorang tu golongan overconfident juga? atau saja nk masuk tv hahaha.

oh, bukan american idol sj, malaysian idol, 1 in a mil, AF ..2x5 je citer

p/s: aku kadang2 je tengok rancangan2 ni, saja nk gelak kt manusia2 yg aku rasa overconfident dan ter-overconfident

Anonymous said...

Aiseeyy...gua x dpt tgk...:(

chalok

Anonymous said...

aku tak rasa simon nyampah sbb sex lecture tu. tapi aku rasa simon bengang skit sbb randy nye smart-ass comment. heh.
i think simon started to get irritated when paula said yes and the girl made some "cute" gesture. but it's true what? she has ordinary voice and yet thinks she's christina aguilera.

you should've seen one backing vocal girl (not the short-haired with highlights, she's cool). she too thinks she's the best but she's not.

anyway, NO THANKS to Mr. Superman, now the AI at 8tv been delayed for a day just like last year! why la he ruining my AI!

Mr. Right said...

hafifi,
Maksud ko benci aku jugak lah ye.

shar,
AKu tak reti nak manage lah.

ano,
APa salahnya. AKu rasa betul.

ano2,
Apa hal ko ni?

momo,
Thanks. Cuba baca ini:
http://www.akubetul.com/2007/12/diamond-gulf-my-hometown.html

Tidak tepat, tapi kena mengena sikit dengat senarai kau bagi tu.

tiang lampu,
Raai org suka tgk org lain membodohkan diri sendiri. Aku pun bila dan masuk peringkat penyingkiran, aku tak follow dah.

chalok,
Bukan best sgt pun. Syiria Idol takde ke?

teek,
Confirm. Kau memang gila TV.

Anonymous said...

nama domain akubetul.com jer dah tunjukkan ko over confident ... menyampah plak aku! boleh ke gitu? hahahhahahaha .....

Total Pageviews

. page counter