Stupidity #1. (EON Bank Officer)
Every month aku akan bayar credit card base on statement yang aku minta dari kakitangan bank. I will not wait for the posted statement since ia di addresskan ke kampong aku. So, every month I will ask the officer to print out the statement before aku check then bayar. I’ve been practice that for years, aku pergi to any EON Bank branch and minta statement then bayar. But yesterday, seorang pekerja bangang di EON Bank cawangan Section 9, Shah Alam telah mendatangkan masalah kepada aku. First he said he can’t print the statement. I need to go to their credit card HQ at KL and ask for it. I tried my best untuk tidak gelak dan politely said please check with your colleague since aku pernah dapat statement itu dari cawangan lain even dari cawangan ini. Dengan tidak puas hatinya dia tanya manager dan rakan sekerja yang lain. Then, he admit dia boleh keluarkan statement tu. Bila aku dah bayar, he stop me from bring the statement out because he said he should not print it out and pass to me. So, he afraid he will end up in trouble. Aku malas nak cakap banyak, aku koyak-kayakkan statement tu then campak dalam beberapa tong sampah yang ada dalam and luar bank. Dia tercengang sambil garu kepala. Dalam hati aku berkata… “macam ni punya bangang pun boleh kerja bank ke?”.
Stupidity #2 (Malaysian Olympic football team)
Stupidity #3 (Pasukan bola sepak Kedah)
Ok, maybe I’m wrong, FIFA or FAM memang dah guna peraturan baru tersebut, but the 2nd incident memang menggambarkan kebodohan mereka. After Keita Mandju dapat treatment and continue main, Kedah sepatutnya sportingly ‘give’ the ball back to Perak. But tanpa rasa bersalah player Kedah teruskan serangan. Pada minit 80 something, pun sama, bila Ahmad Shahrul injured, player Perak kick the ball out to allow paramedic in. Then, player Kedah yang ambil throw in, straight away continue the game without pass back the ball toward player Perak. This is the first time aku tengok benda ni, pada aku betul-betul bodoh lah. Maybe Perak’s players berlakon injured untuk curi masa since they leading, but player Kedah should handle it professionally. I knows, Kedah try to defend their undefeated record for 23 straight games Imagine, in 2007 Kedah tidak pernah kalah. So, this young bunch of player eager to maintain the record sampai lupa semangat kesukanan. Maybe technical and tactically they good, tapi yang pasti mereka sedikit bodoh semalam.
8 comments:
Eley..nak cakap team perak terer la tu..tu yang berkias2 cakap team kedah tak cerdik..:-P
Comment Story kau yang No.1
Bukan setakat pekerja bank, bank sendiri pun ada bangang tahap melampau. Contohnya aku pernah pakai kredit kad Visa Stan Chart. Lepas dapat statement aku bayar sesekali cek yang aku pos tu lambat sampai so bank akan kenakan RM5.00 fee kat aku. OK lah memang dalam kontrak. Early this year aku dah habis bayar than aku noticed aku dah terlebih bayar RM10.00 so aku call Call Centre dia minta refund balik duit aku. Officer tu kata dia kena caj aku RM5.00 for processing. Kepala hotak dia... itu duit aku. So aku cakap do what ever U do I just want my account be closed. semalam aku dapat cek refund RM5.00 dgn clearance letter. Lega... Sebenarnya banyak lagi bank-bank yang bangang tahap tegar kat M'sia ni cuma tak tergamak pulak nak tumpang story kat blog orang lain..
Aku setuju kat ko pasal kakitangan bank yg banggang ni.
Masa aku mula2 dpt cek dr Adsense, aku g la CIMB tanya mcm mana nak clearkan cek tu. Tanpa tgk cek terus dpegawai mangkuk tu tuding tgn kat mesin cek.
Adei...aku tau la mesin tu utk masukkn cek tp masalahnya cek aku ni cek foreign. Cek dr USA. jd aku tanya blk dan tunjuk cek tu.
tak sempat aku abis ckp, dia angkat jari dan tuding lg kat mesin cek tu. Mmg spesis haram tul. Geram punya pasal, aku pun ckp dgn kuat, akak, ni cek luar negara dr US.
Terkedu dia masa tu. baru la nak amik cek dr tanggan aku dan periksa cek tu. Bodoh punya pegawai. Apa yg org cuba sampaikan tak mau dgr elok2. kan dah malu.
Lg satu kes masa nak settel kan loan aku gn maybank cawangan mushi abdullah, Melaka. Perh...ckp kurang ajar giler masa kat phone. Bila aku ugut nak adukan pada pihak atasan, pegawai perempuan tu siap cabar aku suruh g report.
geram punya pasal, aku report kat maybank customer services. Tak tau la apa tindakkan yg akan di ambil oleh maybank kat pegawai tu.
Rose,
Perak memang power, tapi takde niat pun nak bangga kat sini.
ac & Shah,
Tak sangka pulak ramai lagi yg ada pengalaman ngeri ngn pihak bank.
All,
Now I realize tak ramai peminat sukan kat sini.
Power la sgt..:-P
ttg bank
kalau jaga kaunter tu laki aku kata bkn pegawai laaa tu kerani/penjaga kaunter..
depa mmg mcm tu....nak mudah depa je...
yg pegawai2 ni tak deal kat kaunter (ntah betoi ke idak) tp sapa kerja bank org sanjung wehh mcmlah duit kat bank tu org kerja bank punya....
aku ngan kerani bank mmg aku hangin sbb derang suka underestimate aku yg kerja kilang ni...layan tak layan jeeee...
kena keluarkan bisnes kad baru nak layan..ampeh....
bola
mmm...aku tak tau nak komen guna perkataan apa..team Malaysia..ikutkan hati aku nak minta dimansuhkan jeeeee...tak yah hantar wakil bola sepak buang duit je dah la aku kena bayar tax!
ni smlm berita jurulatih neg 9 ya belasah penyokong?
kalau nak senang berurusan dgn bank mesti ada "kaki". I had problems nak deal dgn this certain bank. After 2-3 kali tak selesai, i ngadu kat my hubby. Hubby suruh I liaise dgn kawan dia (I tak tau dia ada kawan kat situ)
Hehe benda tu solve through phone call aje, benda yg dulu beriya2 kat tak boleh buat... dah boleh buat pulak... mmm....
Fid,
Bisnes card kau tulis apa? Hehehe..
Helena,
Takan urusan bank pun kena pakai org dalam jugak..alahai, letih la cam ni..
Post a Comment