Thursday, September 18

Poll Result and New Poll - Kahwin

Seperti biasa, bila poll aku cecah more than 100 responses aku akan tamatkan dan ganti dengan poll baru. Poll yang lepas aku tanya pasal bulan Ramadhan dan Syawal. Actually aku surprise juga since just after one week poll tu dah received 100 responses, since aku busy aku biarkan ia running till today. If sesiapa interested, below adalah result setelah 142 orang menjawap.

Suka aku tengok ramai yang start puasa penuh sejak sekolah rendah lagi. But yang menariknya, aku ada member yang dari kecil jarang tinggal puasa tapi bila dah besor gajah ni cukup liat nak puasa sebab pengaruh kawan-kawan. Aku juga suka sebab ramai orang macam aku rupanya, wajib bersahur. Mungkin ramai yang nak dapat pahala sunat sahur, tapi aku the main reason sebab aku taknak jadi mayat bergerak disiang hari. Tapi last week aku lupa bangun sahur sehari, still ok lah. Cuma, macam aku mention sebelum ini, aku akan stay di surau dari sebelum zuhur sampai asar.Hahahha... ramai orang belasah je bajet masa pergi bazar ramadhan. Patutlah peniaga-peniaga ramai yang belasah je letak harga makanan.

Fuh... majority more than 70% prefer makan masakan ibu dan isteri. Bagus..bagus. Although aku tersilap sebab tak tanya 2nd choice. Tapi still ada yang prefer makanan bazar compare to even buffet hotel... pelik. Bajet raya pula ramai yang tak letak target, errmmm... tak plan pembelajaan ke? Hampeh....

Ok... itu poll lama, aku dah letak poll baru. Ini aku suka ni, belum pun aku post posting ini. Dah ada orang response poll tu. Poll tu pasal kahwin, since macam member-member kat sini semua tahu, Insyallah aku akan lansungkan perkahwinan lepas raya nanti. So, saja nak compare apa yang aku sedang lalui dengan mereka yang pernah kahwin atau tahu pasal perkahwinan base on pengalaman family atau kawan-kawan. Tolong share dengan aku. Aku tanya soalan-soalan basic pasal umur, bajet dan yang aku still considering... tempat honeymoon. So, help me out here.

Sikit pasal perkahwinan aku. Aku dah call member-member untuk minta alamat dan jemput ke kenduri aku. Satu group lagi aku akan jumpa weekend ini untuk berbuka puasa dan bagi kad. So, kalau sampai next week ada member aku yang belum dapat pangilan dari aku. Tolong contact aku, maki aku sebab terlupa pasal kau. Kalau tak pun, sms atau miscall aku, then bila aku call balik, korang diizinkan untuk marah aku. Then aku akan teruskan dengan rutin menjemput ke kenduri aku. Fair deal kan.... Bukan senang orang boleh marah dan maki aku depan-depan tau. Boss aku pun jarang-jarang dapat chance macam tu. Boleh la contact 0162266654 or my 012 number.

Ok... chow.

7 comments:

Unfiltered-Madness said...

Bagus poll ni...

aku pun dah isi

Anonymous said...

agak2 aku neh dijemput ker kenduri kawen ko tuh ker tak eak???
huhuuhhhh.......

Bonda Irfan said...

dh nk jd husband org ko aek? alhamdulillah...insyaAllah aku menyusul kemudian..maybe midle of next year..

Anonymous said...

salam...
best kawin nih...
tapi tanggungjawabnya "nalarekek" punya besar...

tahniah.... bakal berubah kepada satu "zon baru"...

mr right,

kacip patimah, eurico ginseng,
penguat tenaga, pengantin baru,
dulu duk sorang, selalu "pening",
bila dah berdua, sendiri mau tahu...

wakakaka.....
ok bye...

marrang nung! said...

salam bro...
tahniah utk ko dan aku skali...
aku pon kawen lepas raya ni gak...
kadang-kadang ade datang gak rase gugup...
betul ke aku dah nak kawen ni?...
ape-ape pun semoga kita berdua slamat menempuhi alam berkeluarga... InshaAllah...

Anonymous said...

tahniah mr right..komunikasi,saling tolak ansur,ksh syg jgn pudar dan mcm2 lg la rencah brumahtangga..aku blm bkawen tp ni aku cilok pglaman kwn2..aku buat rumusan sndiri...AKU NAK KAWIN JGK!!!...

Mr. Right said...

anakmalaysia,
Tima kasih.

lalala.inc,
Aku akan jemput semua pembaca blog ni. Tunggu...

anggerik ungu,
Ko akan menyusul? Ceh.. kesian kawan2 bujang aku, baru mereka pasang niat nak tackle ko.

miekabo,
Tanggungjawap besor? Aduhai... takut2.

Kalau sekarang pening kepala,
Ambil minyak urut sendiri,
Nanti minyak dah tak perlu guna,
Urut picit pening pun pergi,

marrang nung,
Ooooh.. kahwin lepas raya jugak. Bagus2.... Ye, semoga segalanya selamat. Amin...

ano,
Hahaha... nak kawin? kawin je lah... Tima kasih atas nasihat.

Total Pageviews

. page counter