Monday, June 30

Mohd Saiful Bukhari Azlan - Mangsa Liwat Anwar?

No. Repot: 4350/08, Balai Polis Jalan Travers, K.L.:

Pada 28/6/08 jam 1745 satu repot di HKL oleh Mohd Saiful Bukhari b. Azlan [ No.K/P: 850706-01-5687], umur 23 tahun, kandungan repot:

Saya Mohd Saiful Bukhari b. Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya.Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondo Desa Damansara, Jalan Setia Kasih, K.L. Oleh itu tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan ke atas saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Sri Anwar Ibrahim-Ketua Umum PKR.

Mohd Saiful Bukhari Azlan nama yang akan popular macam Sukma Dermawan dan Dr. Munawar satu ketika dahulu. Hensem budak tu, daripada gambar yang diberikan oleh Datin Wan Azizah dan di publishkan oleh Malaysia-today nampak mamat tu macam budak baik. Wan Azizah beritahu wartawan si Saiful ini adalah leader persatuan pelajar yang diambil bekerja sebagai pembantu peribadi DSAI semasa pilihanraya umum ke 12.
Ini gambar-gambarnya….




Gambar dari sini: http://www.malaysia-today.net/2008/content/view/9363/84/

Ini pula komen daripada DSAI dari blog rasmi beliau. Aku cuma tertarik dengan kenyataan ini:

Laporan palsu ini dirancang oleh pihak-pihak berkepentingan untuk menyerang saya sebagai satu serangan balas terhadap bukti yang saya perolehi mengaitkan Ketua Polis Negara Musa Hasan dan Peguam Negara Gani Patail dengan perbuatan salah laku, termasuk usaha pemalsuan bukti-bukti kes yang melibatkan saya pada tahun 1998-99. Serangan jahat ini tidak akan menghalang saya dari mendedahkan bukti-bukti tersebut kepada awam.
Ini pula komen dari beberapa tokoh lain:
It is a new case. We will see what the police are going to say, what the government will say Dr. M said after meeting Bosnia and Herzegovina President Dr Haris Silajdzic here yesterday.

Let the police investigate and take the necessary action, Pak Lah told reporters here.


We will ask the ambassador to reconsider (granting Anwar refuge) as it is meddling in Malaysia's internal affairs, Datuk Seri Dr Rais Yatim said, adding that the Government also wanted to know why Anwar had gone to that particular embassy (Turkish embassy).
Masa member aku bagitau aku semalam yang Anwar menyorok di kedutaan Turki, aku terus bertanya, kenapa Turki? Apa kejadahnya menyorok di kedutaan? Kenapa tak pergi ke kedutaan lain? Atau menyorok kat rumah Pak Lah ke?

Tapi kenyataan yang paling best adalah dari menantu kesayangan Pak Lah:

Saya sendiri tidak menolak kemungkinan Anwar sendiri yang menyuruh pembantunya itu membuat laporan polis dan ini adalah satu taktik konspirasi beliau untuk meraih simpati orang ramai, kata Khairy.
KJ yang sememangnya creative dan bijak menganalisis situasi. Secara jujur aku tidak menolak 100% pandangan KJ tu sebab how come Wan Azizah boleh simpan gambar budak tu dengan pak menteri dalam handphone beliau. Azmin Ali pun dengan confident beritahu wartawan Anwar ada alibi untuk menidakkan tuduhan budak tersebut. Seolah-olah semuanya telah dirancang dengan rapi.

Antara banyak-banyak komen aku paling respect komen yang aku rasa paling jujur kita boleh dengar.
Ini kerja-kerja politik belaka. Geng-geng politik semua, kerana tidak beriman. Dalam blog pun dibuat macam-macam tuduhan…
Tuduhan zina ini berkehendak kepada saksi, tidak boleh tidak,
Bukan itu sahaja malah boleh menjejaskan imej negara, apa sebab hendak buat tuduh menuduh begini,
Allah Taala akan kenakan bala ke atas orang yang menuduh
Komen diatas diberikan oleh Menteri Besar Kelantan, Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat. Cool, kan?

Aku malas nak buat link ke laporan yang aku ambil kata-kata mereka diatas. Search la Google kalau nakkan bukti.

Yang pasti dunia politik Malaysia akan semakin meriah....

Adakah kes liwat DSAI ini akan menelan cerita Akuan Bersumpah Raja Petra?


Update (Evening)
:

Somebody email this picture to me and claims that this lady adalah Saiful's fiance. Donno true or not. If somebody get any info please let me know. Sender said we can view the picture from this blog http://riwayathayat.blogspot.com/. Sadly, that blog dah tidak boleh diaccess oleh public anymore.

Betul ke ini gambar tunang Saiful? Sesiapa ada maklumat sila share. Kalau empunya badan tidak mahu gambar dia dipaparkan tolong beritahu aku. Mungkin aku akan buang. Nasib la, since tunang kau dah bertukar jadi 'celebrity' terpaksa lah kau tanggung malu/popularity, which way you look at it.


Update 3 August 2008:


Newly created Saiful's blog: http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/

Tengok Title blog dia: Demi Allah, Bangsa, Agama dan Negara...

To Saiful, bro... relax la. Tak payah la nak portray positive image sebegitu sekali. Nobody really care pun, we all just hope kebenaran akan terbukti.

64 comments:

Anonymous said...

mr right,

bukan sahaja suasana m'sia akan jadi meriah....
seluruh dunia akan berkampung kat m'sia dalam masa terdekat nih...
aku pun ada baca apa yang ustaz kite sebut tu...
kata-katanya ringkas tetapi penuh makna.
itulah kepimpinan ulamak yang kita cari...

Anonymous said...

one thing for sure dood, that Haris Silajdzic is darn good looking for his age.

He made it into "my favourite political profiles" simply because he's good looking.

Anonymous said...

Mungkin benar yg ada unsur cuba nak menjatuhkan karier politik Anwar. Lebih2 lagi selepas isu Raja Petra.Bak kata ko, mungkin kes ni dibuka untuk menutup kes Raja Petra. Si pendengki ini mungkin berharap ada segelintir penyokong yg akan percaya.Atau juga kes ini dibuat utk menimbulkan rasa was-was dlm diri penyokong2 Anwar.

Aku tak rasa Anwar sengaja mengadakan kes ini untuk meraih simpati. Tak ada org bodoh seperi KJ. Di saat Anwar hampir pasti mnubuhkan kerajaan baru tak mungkin dia nak merosakkan imejnya. Lebih2 lagi dengan kes liwat? Come on! Tak masuk akal.

Seperti Nik Aziz kata, biarlah Allah berikan bala kepada mana2 pihak yg tidak benar. Ingat..tuhan bayar cash.. Mungkin juga ada sesuatu yang akan didedahkan dalam kes ini. Sama ada "bless in disguise" atau "sepandai2 tupai mlompat akhirnya smpai ke tanah jua."

lankapo said...

apsal lah mamat tu nama dia azlan jugak, tu jerk yg aku tak berkenan..

ini satu lagi konspirasi jahat dan terkutuk

kita tgk akan terpadam kah ingatan kita ttg altantuya dan raja petra..

Balqiz said...

Kasihan Anwar and his family. Tak habis-habis... If any Malaysian still think that our government is not corrupted, I suggest bagus balik tinggal dlm reban je lah

MalayMind said...

Najib mungkin sudah planning untuk menggunakan Saiful untuk menfitnah Anwar dan menenggelamkan isu Altantunyanya.

Dia rasa dia sudah lebih cerdik berbanding Anwar.

Lain pula bagi Anwar - Dia dah tahu Saiful orang Najib - dia ambik - dia liwat? - paling tinggi dia kena tuduh - dia boleh salahkan najib.

Nampaknya planning Najib masih tertinggal satu step berbanding planning Anwar.

heheheh

Walau prejudis mana pun kita, dengan berbekalkan motto "seseorang adalah tidak didapati bersalah sehingga dibuktikan bersalah", maka kita perlu tetap bersama Anwar, sehingga dibuktikan sebaliknya.

Anonymous said...

Ya, itu memang gambar tunang Saiful. Gambar tersebut telah diperolehi daripada profile Friendster nya.

Sememangnya apabila suatu cerita yang direka dengan niat jahat, akan ada pelbagai kepincangan.

Namun, tidak diketahui siapa yang merekanya. Samada Anwar sendiri ataupun musuhnya, semuanya mungkin.

Mungkin juga Saiful sendiri yang merekanya kerana di kalangan pelajar UNITEN, dia memang terkenal dengan kedangkalannya.

Kepincangan jalan cerita ini juga berlaku pada tarikh 29 Jun 2008. Pada 29 Jun 2008, telah dinyatakan pada profile friendster Saiful bahawa kali terakhir dia login adalah 3 hari sebelum itu, bermakna 26 Jun 2008.

26 Jun 2008 adalah kali terakhir berlaku kejadian liwat ke atasnya dan sebelum tarikh tersebut, dia juga mengatakan dia telah diliwat beberapa kali tanpa kerelaan.

Apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan ke atas diri seseorang, ini akan mengakibatkan trauma. Bagaimana seseorang yang trauma masih ingin melayari Friendster.

Mungkin tunang yang login akaun Friendster Saiful. Ataupun sekiranya ada sesiapa yang menyaksikan Saiful login Friendster pada 26 Jun 2008 sila tampil ke hadapan.

Dan juga apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan, bagaimana ia boleh berlaku berulang kali? Ini menunjukkan samada kejadian ini tidak berlaku ataupun berlaku dengan kerelaan.

Satu lagi yang menarik tentang kisah liwat ini ialah bagaimana Saiful diambil bekerja sebagai pembantu khas Anwar.

Tanggal 11 Mac 2008, saudara Najwan di dalam blognya, telah menulis artikel yang bertajuk Awas! Ada Musang Berbulu Ayam. Sila Google tajuk ini dan klik pada Cached untuk membacanya kerana blog tersebut tidak lagi dibuka kepada umum.

Dalam artikel tersebut, penulis telah memberi amaran bahawa terdapat individu yang dicurigai yang bekerja untuk Anwar. Jika kita ikuti blognya dari mula, sememangnya dapat diketahui bahawa individu yang dimaksudkan adalah Saiful.

Jadi, Anwar dan konconya mempunyai masa 3 bulan untuk menyiasat latar belakang Saiful.

Saya sendiri hanya perlukan semalaman untuk mengetahui latar belakang Saiful dengan menggunakan hanya teknologi Google.

Kalau diandaikan pihak Anwar telah menjalankan siasatan yang secukupnya tentang latar belakang Saiful, mungkin saja Anwar sengaja membiarkan Saiful memainkan plotnya dan kemudian mengeksploitasi plot tersebut sebaik-baiknya.

Adalah mustahil untuk pihak Anwar terlepas pandang seorang budak hingusan buangan UNITEN ini, dengan mengambilkira apa yang telah berlaku ke atas Anwar 10 tahun dahulu.

Anonymous said...

Lawak betul bila aku baca laporan polis yang dibuat oleh budak yang kononnye kena liwat tu.. "saya diliwat tanpa kerelaan hati saya".
Come on la beb! ko bukan budak umur 8 tahun nak kena paksa atau tipu pasal bab2 liwat ni. Takkan la DSAI sampai tahap rogol ko. Tenaga ko yang berumur 23 thn dgn Anwar yg dah berumur tu aku rase ko lagi kuat. Takkan la ko x leh tepis kot time die nak liwat ko. Hehehehe.

PAsal gambar dalam handphone tu agak2 la. Gambar tu maybe baru lepas di "bluetooth" oleh sape2. Bukannye dah lame dalam handphone Wan Azizah. Bile dah jadi isu camni ramai la informer2 yang bersimpati dan membantu. Time tu la depa bg gambar ni.

so jgn la berfikir dangkal macam Khairi dan puak2 die k. Apepun aku setuju kate Nik Aziz.. Tuduhan perlu dibuktikan dengan saksi yang cukup beserta bukti yang sahih. Setakat angkut tilam ke mahkamah hari2.. x payah la.

Anonymous said...

Tu la...Mahatdir tendang DSAI dulu pun pasal DSAI hari-hari gosok belakang Mahatdir.Asal jumpa je DSAI jeling belakang Mahatdir.
Last sekali Mahatdir dah tak tahan dia pun cakap " Aku bukan Sukma..Nyah kau dari kabinet ini " Ha ha ha just kidding.

Semoga DSAI akan jadi PM aku dalam waktu terdekat ni.

Joe Scapula.

Unknown said...

kelakar...kelakar...
aku concern pasal si mamat yg kena liwat nie....kalau betul dia kena liwat nape tak report awal2 pada pihak polis...dah kena pada 26 jun...report la 27 jun...
nie nak kena simpan smpi 29jun...
dalam masa 3 hari tu macam2 boleh buat tuk betulkan keadaan ataupun mereka cerita...
aku tertarik kata2 KJ...pernah terlintas difikiran aku mungkin dengan sengaja DSAI membuat "switch plainning" agar semua orang terpikirkan akan kesalahan BN untuk menenggak benang yang telah kering...
jadi kita tunggu dan lihat apa laporan polis dan laporan perubatan...
tunggu sehingga dibawa ke mahkamah kes ini...
mohon pada Allah SWT supaya menunjukkan kebenaran kepada pihak yang tertindas...

Anonymous said...

gambar last tu mcm photoshopped..

Mek Rose said...

atas gambor yg bertunang tu..ade tulis suhaimi..bukan saiful..huhuhu..konpius den!

Anonymous said...

ape la bodoh nye budak nih...tak ingat neraka....

Anonymous said...

DULU DSAI PENAH JANJI NAK SUMPAH SAMPAI JUNJUNG AL QUR'AN. TAPI SAMPAI LA NI TAK BUAT.

KALI NI AKU CABAR SEKALI LAGI, KLU BETUL DIA BERANI SUMPAH BARU AKU 100% YAKIN DIA TAK MAIN BONTOT

KLU NAK TUDUH ATAU MENOLAK TUDUHAN SEKS TANPA ADA SEBARANG SAKSI SUMPAHLAH DENGAN NAMA ALLAH SEBANYAK 3 KALI.

ADA BRANI?

Anonymous said...

hehe... aku rasa baik korang lantik Anwar jd Nabi la wei sbb dr komen korang nampak sgt korang anggap Anwar tu maksum.

Skrg ni bdk tu report dia kena liwat. So biar mahkamah dunia adili dulu.

kalo mahkamah dunia tak adil, maka mahkamah AKHIRAT masih ada dimana ALLAH ada hakim.

So tak perlu nak blame bdk tu atau blame anwar sbb kita tak tau mana benar. Jgn la anggap anwar je btul sbb takut2 anwar salah. dan jgn anggap anwar salah sbb takut2 anwar betul.

Cuma yg satu aku kompom, anwar masa dlm UMNO ulu mmg jaga kroni2 dia. abis org2 dia dia kasik naik dlm UMNO smpi org Mahathir kena tendang. Sbb tu Mahathir tendang dia.

Anonymous said...

adeh....
aperla bdak yang kene liwat neh...
takkan la ko tak leh nak tolak anwar tuh kot..
len la kalo ko kene gang bang...
hahahaha....
lawak dong...
menteri2 sume nyer bodo....
macam mane kiter leh biarkan orang2 bodo lead and guide kiteR??
adehh....
memang dunia neh kat penghujung laaa...
huhuuhu......
ape2 pun, aku sokong kate2 tuan guru tuh...
die memang best...
hehehehehe.....
orang macam tuh la yang patot kite jadikan pembimbing kite..
insyaallah selamat dunia akhirat....

Anonymous said...

Tuhan bayar cash- selalunya tuhan sengaja angkat kita tinggi,dan lebih tinggi ... supaya bila jatuh lebih sakit.,lebih hina ,lebih mengaibkan..........
Jika kita bertindak berlandaskan keimanan ,keikhlasan & tidak hipokrit , tuhan permudahkan perjalanan kita dan tuhan buka laluan yang tak kita impikan..... FIKIRKAN2LAH....buka pintu hati jangan menyokong buta wayang dunia!

Anonymous said...

Saya dapati DSAI terlalu melatah pada dakwaan yang terbaru ini. Dia seolah2 desperate menuduh BN ada conspiracy terhadap dia. Tidakkah itu juga hanya tuduhan semata2. Kalau betul dia seorang yg beriman tentu sekali dia lebih berhati2 dan tidak menuduh sebarangan dan berani menempuh tuduhan liwat itu. Pada pendapat saya dia lah yang paling tak patriotic dan sering memalukan/melemahkan kepandaian keturunan (melayu) dengan tidak mempercayai kekuatan bangsanya sendiri. Seperti mendapatkan rawatan diluar negeri bagi sakit belakangnya. Dalam beberapa hari saja boleh pulih. Mencari simpati negara luar dan lain-lain. Satu perangai yang tak elok.

Mr. Right said...

All,
Sorry aku busy hari ini. Today posting pun aku buat malam tadi offline. So, aku takde masa nak reply comments individually as usual. Thanks for all the comments.

Rata-rata orang ada 3 assumption:
1. Anwar create kontroversi sendiri.
2. Najib involve, to cover Atlantunya case.
3. Desperate move by Pak Lah or any other UMNO senior member.

Ramai question perkara2 ini:
1. Takkan pemuda umur 23 tahun kena paksa by uncle umur 60+.
2. Takkan banyak kali kena paksa.
3. Tak mungkin Anwar's team tak perasan musang berbulu ayam.
4. Kenapa plot liwat digunapakai sekali lagi?
5. Tidak mungkin Anwar make same mistake (if any) again.

What ever pun, I hope nobody simply jump to any conclusion. Relax dan berfikirlah secara waras.

Anonymous said...

Jambunyer... jambanmu menjadi pujaan hatiku... janna.. lupakan lah mamat ni.. mamat ni dah jd milik aku skrg.. gambar korang kat katil membuat aku rase aku la yg berada dekat ngan saiful sayang.. pengalaman bersama tetap menjadi kenangan abadi...

Anonymous said...

Bagi memastikan samada Anwar buat atau tak buat, Saiful hendaklah diperiksa. Kalau ada bekas tusukan, maknanya perbuatan liwat ada berlaku tapi tak semestinya oleh Anwar. Jadi ada seorang lagi yang perlu diperiksa iaitu Presiden PKR...

MalayMind said...

Aku terbaca satu komen anonymous nak mintak Anwar bersumpah pakai Al-Quran kalau benar dia tak buat, yang mana aku tak setuju.

Prinsip asas bersumpah dengan Al-Quran ialah, mereka yang menuduh perlu bersumpah dulu, bukannya mereka yang dituduh.

Ini adalah untuk menjamin keadilan.

Mereka yang menuduh perlu mengemukakan bukti, barulah mereka yang dituduh, dibenarkan untuk membela diri.

Tapi masalahnya, mereka yang menuduh ni tak nak gunakan Al-Quran. It's either diaorang tak sanggup tengok Anwar bersumpah balas kerana dia tahu Anwar buat ataupun memang dorang ni tiada bukti yang jelas.

Kita takkan tahu, melainkan kita adalah Polis yang menyiasat dan tengok sendiri bukti-bukti ataupun kitalah si Saiful Bukhari itu!

Anonymous said...

http://video.aol.com/video-detail/pe...war/3252626080

Kes anwar yg dulu semo fitnah..
yg skrg pun kena fitnah lagi..
Sabar Anwar..Allah menduga untuk menguji kekuatanmu...Semoga rahmat Allah sentiasa bersamamu..Amim


http://www.malaysiachannel.tv/video/...cumentary.html

Anonymous said...

masyaallah....

ade juga manusia seperti ini....harap muka je cantik ...

Allah itu maha mengetahui apa yang sedang, telah berlaku dan yang akan berlaku.....

sabar la wahai pejuang rakyat (Dato' Seri Anuar)

aku juga berharap semoga org pengkhianat itu akan menerima balas dari Allah S.W.T .....

Anonymous said...

Kalu tuduhan Saiful berasaskan apa yang benar2 berlaku, kenapa dia tidak datangkan rakaman video sebagaimana Chua Soi Lek dikenakan musuh politiknya ? Tidakkah dia juga yang kata Anwar liwat dia banyak kali ? Kenapa susah sangat nak adakan rakaman ? Kalu tiada bergambar, rakaman suara pun jadilah ! Hahaha ... Atau dia terlampau syok diperlakukan demikian ?

Tidakkah dia sedar,
dengan melaporkan kpd polis adalah tidak menguntungkan dirinya malah menyebabkan dia akan dirundung malang tiada berkesudahan ?

Tuduhan liwat bukannya mudah dibuktikan. Lebih2 lagi dalam keadaan politik sekarang yang lebih berpihak kepada Anwar.

Dalam hal ini, sama ada si Saiful bodoh, tidak pandai atur langkah dlm menegakkan kebenaran atau dia memang berniat jahat awal awal lagi terhadap Anwar ...

ENtahlah ..

kes kali ini memang menarik dan mencetuskan banyak tanda tanya ..

Anonymous said...

ermmm...
mayb apa yg kj ckp ada btlnya....
who know...
dlm byk2 kaum adam dkt m'sia nie
knape saiful plak yg kena liwat..
nk di ikutkanlah...muka dia x adala hensem or muka kegayan....
drpd ckp anwar meliwat
lg baik fitnah dia rasuah..
sebarkan fitnah ke..menghasut ke..
apa2 je lah yg lg relevan dr isu
liwat nie...
liwat2 ini mcm da basi la....

Anonymous said...

ni semua isu nak menjatuh kan anwar je...dorang takutkan anwar coz pengaruh anwar kuat dan memiliki ciri-ciri kepimpinan yang mantap.
tapi ada orang katakan kalau anwar betul tak bersalah, kenapa nak menyorok biarlah undang-undang dan keadilan yang menentukan.

ingin saya menjelaskan di sini..adakah undang-undang dan keadilan wujud di malaysia?
jawapan nyan tak...

ambil contoh kes altantuya..bila ada lapuran polis mengaitkan nama najib dibuat..siasatan polis di buat tanpa menyebut nama beliau.siapa orang yang melarang mengaitkan nama najib?
jawpannya ialah orang yang menegakkan undang-undang iaitu musa hasan...dan semua media arus perdana tak kaitkan nama najib dalam hal kes bunuh altantuya, lain hal yang berlaku pada anwar....
najib dalam laporan polis ada kaitan dalam kes bunuh altantuya...sepatut menjadi sukpek yang perlu disoal siasat,tapi sebaliknya berlaku..dia seorang sukpek dalam kes bunuh berprofil tinggi bawah seksen 302 kanun kesiksaan hanya perlu buat sidang media je...

bayangkan kalau nama anwar disebut dalam lapuran polis tu....korang semua pasti tau akibatnya....

SELEPAS KES NI,SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG TIDAK PRO MANA-MANA PARTI POLITIK MERASA MALU DAN TERHINA AMAT SANGAT UNTUK MENGAKUI WUJUDNYA KEADILAN DIMALAYSIA DAN MENGAKUI NEGARA KITA MENJALANKAN PERBICARAAN MENGIKUTI LANDASAN UNDANG-UNDANG...

Anonymous said...

askm,
sungguh panjang lebar sekali explanation diatas.
tapi senang cerita, ANWAR pun tak berani nak sumpah laknat - MUHABALAH
dan sungguh menghairankan kenapa?sedangkan bagi seorang yg kononnya pemimpin pelajar islam satu ketika dulu, seharusnya tahu ini adalah cara yg paling efektif menafikan tuduhan, bersumpah dan menjujung al-quran, tetapi dia pulak semakin aktif menuduh orang lain, memperkatakan agendanya yang kabur , seolah olah tak berani nak MUHABALAH.
hairan jugak?dalam satu hal dia fitanh orang lain bukan main lagi, siap sumpah berkanun palsu…tuduh orang sana ,tuduh orang sini, kononnya akan dibunuh?lari kekedutaan asing?menggelabah?bukan itu ke ciri ciri yg orng bersalah?kelakarnye..dan saya bkan pro mana mana pihak ,cuma menilai dari segi hukum dan keadaan secara rasional ..kebenarannya, wallauhallam

Anonymous said...

askm,
sungguh panjang lebar sekali explanation diatas.
tapi senang cerita, ANWAR pun tak berani nak sumpah laknat - MUHABALAH
dan sungguh menghairankan kenapa?sedangkan bagi seorang yg kononnya pemimpin pelajar islam satu ketika dulu, seharusnya tahu ini adalah cara yg paling efektif menafikan tuduhan, bersumpah dan menjujung al-quran, tetapi dia pulak semakin aktif menuduh orang lain, memperkatakan agendanya yang kabur , seolah olah tak berani nak MUHABALAH.
hairan jugak?dalam satu hal dia fitanh orang lain bukan main lagi, siap sumpah berkanun palsu…tuduh orang sana ,tuduh orang sini, kononnya akan dibunuh?lari kekedutaan asing?menggelabah?bukan itu ke ciri ciri yg orng bersalah?kelakarnye..dan saya bkan pro mana mana pihak ,cuma menilai dari segi hukum dan keadaan secara rasional ..kebenarannya, wallauhallam

Kapur Putih said...

Aku tak pasti sama ada Anwar betul atau salah. Dan tak berani untuk menuduh sesiapa...Tetapi,kalo betul macam mane??? ish...teruk...terukk..

Anonymous said...

Alkisah "siri kisah dongeng rakyat" ini benar terjadi: Mangsa berumur awal 20an dan pemangsa/peliwat berumur 50an. Kalau dihitung dari segi kudrat harusnya mangsa liwat lebih gagah dari peliwat. Hairannya, mangsa liwat tu tak mampu melawan ke? atau barangkali juga mangsa redha? ulalala... Saya kira dengan tenaga muda yang dimiliki oleh mangsa hal sebaliknya bole berlaku: mangsa pula yang meliwat pemangsa..ulalalala..

Anonymous said...

Yang diketahui adalah:

1. Najis dan bini dia pembunuh!
2. Anwar main bontot

Fact!

Anonymous said...

Hi All,

Mcm2 version bila baca komen korang,tapi yang pasti sekarang,saiful tu dah siap cabar DSAI utk MUHABALAH.Pada pandangan aku jgnlah DSAI tolak2 lagi,terima ajerla.Buat dan selesai.nama dia pun bersih.Bukan apa bila banyak sgt berdolak berdalik ni aku pun mulala ragu dgn kejujuran dia.Paling tak boleh blah dgn mcm2 benda dia buat skrg ni,tuduh sana tuduh sini.Apakata dia ikut je since budak tu pun dah cabar.

Soalan 60 dgn 23 tu aku taknaKla komen,sebabnya maner korang tau anwar tu kuat ke tidak,mcmla korang pernah bertarung dgn dia.Atuk aku dah dkt 90 tahun sihat lagi beb,boleh menebas ladang,berkebun lagi.siap boleh bawak keta ke hulu kehilir lagi.so soal larat tak larat ni mmg subjektif.

Aku bukan banyak blog utk cari news,tapi aku tertarik dgn rumusan satu blogger ni,dia buat analisis base on saiful punya report and blog DSAI.sebab kalau menurut blog beliau malam sebelum 26 tu mmg DSAI ada buat perjumpaan khas dgn ahli2 PKR,termasuklah khalid,azmin,ketua bahagian dan dun.termasuklah ketua perhubungan dia.satu yang pelik,Azizah aje yang takde.sebab ramai pun tahu anwar ada mgaku condo tempat port tu mmg tempat dia adakan meeting khas dgn geng2 politik dia.so mungkin mlm tu saiful ada sama.mungkin lepas tu perkara tu terjadi.soalnya maner sumer orang yang ada malam tu? diaorang boleh kan bg komen ttg kehadiran diaorang semua bersama DSAI.dalam soal ni saiful mungkin tak mengada2kan cerita.

bagi orang yg kena liwat ni,korang ingat senang ke nak ngaku?wei..ni citer maruah ni.kalau pada yang tahu,korang tahu tak,orang pertama yang bangkitkan isu salah laku anwar ni taklain tak bukan ialah Karpal Singh dan Mat Sabu ( mengelar anwar dgn nama al juburi ).karpal siap mengaku ada bukti2 ttg anwar.sekarang takkan diam kot.dulu beria suh Tun mahathir siasat anwar,takkan sekrg nak tukar statement.

kalau korang carik info,ada juga yang meriwayatkan,datin azizah ada ke rumah salah seorang mantan menteri jumpa bini beliau mengadu nasib akan salah laku laki kesayangan beliau.takkan semua tu azizah telah lupa.so korang fikir2lah..

aku takder pro saper2, tapi sikap anwar berdolak dalik ni buat aku menyampah,soal dia liwat saiful tu,kalau nak dicari saksi,mau pening budak tu,lagipun takkanlah anwar nak tibai budak tu time ada 4 org saksi keliling dia,tolonglah.ini soal maruah budak tu,dia yang mengadu.Cuba korang pk.apa yg liat sgt ANWAR nak tunaikan cabaran budak tu?tertiba skrg citer ulama tak benarkan,apala.saper ulama itu?mehla tunjukkan ulama2 yang berkata begitu.benda ni besar tau,kalau anwar lepas dari kesalahan yang mungkin dia buat,malu budak tu nanti.seluruh keluarga lak tu.

kalau ANWAR tipu dia akan satu negara dan tipu dia tu akan myebabkan kita rakyat ni akan hilang percaya pada pemimpin,lebih2 lagi yang mcm dia sering melaung2kan akan agama.pada akula kan,since dia tu mcm maksum giler pada pandangan korang,eloklah ko suruh aja dia tima cabaran saiful tu,ke korang takut mmg anwar tu liwat budak tu?!

Anonymous said...

Semakin hari semakin keliru jadinya aku ni. Teus terng aku ni memang bukan penyokong anawr sangat sejak dia jadi TPM lg. Aku jgk tak jadi ahli berdaftar mana-mana parti politik sebab depa kata pegawai kjaan kumpulan A tk bole aktif politik. Aku ni jnis orang ikut peraturan.

Sebelum 1998 aku cenderung kepada parti pemerintah sebab aku rasa parti bulan ni parti yg terlalu mengongkong..itu tak bole ini tak bole. Aku plk jenis manusia yg boleh ke tepi ke tengah. Aku anggap parti ni hanya memecah belahkan orang Melayu. Tahun 1998 adalah tahun turning point aku apabila Anwar dituduh 'lewat' (Ini perkataan yg aku selalu guna kalau anak kecil aku tanya liwat tu apa?)Aku rasa bukan aku saja yg jadi mcm tu tapi berjuta lg rakyat M'sia yg tak menerima cara pendkwaan yg tak masuk di akal ni. Masa tu Site Laman Reformasi merupakan punca maklumat yg menjadi rujukan. Aku pula seorang pegawai pendakwa kjaan yg memahami proses undang-undang. Segala yg berlaku seperti perubahan tarikh kejadian, mangsa yg dipksa mengaku, proses keadilan yg nampak begitu longgar, komen bloggers pada masa itu yg menyebelahi Anwar dan begitu meyakinkan menyebabkan aku terus hilang keyakinan pada kerjaan memrintah dan sistem kehakiman. Secara peribadi dari tahun 1998 hinggalah timbulnya ks Saiful ini, aku percaya dan yakin sepenuhnya yang anwar telah dianiayai atas satu konspirasi politik. Mentelahan pulak begitu banyak kejadian yg menmapakkan seolah satu balasan tuhan terhadap para konspirator terlibat cthnya Si Azizan yg iserinya mati kemalangan, Aziz Shamsuddin juga isteri mati kemalangan, tan Sri Mokhtar Abdullah juga mati selepas 6 bulan koma. Ada ssatu peristiwa yg memang meyakinkan aku tentang balasan tuhan ini apabila seorang bekas Timbalan Naib Canselor Universiti Malaysia yang dijemput khas sebagai propagandis utk meyakinkan kami pegawai kjaan terhadap kesalahan anwar juga meninggal selepas 2 bulan berceramah kepada kami padahal beliau seorang yang sihat walafiat semasa berceramah walaupun umur beliau sudah melebihi 60 tahun. Malah para pesrta yng jauh lebih muda dari beliau telah meminta beliau untuk berkongsi tips kekal sihat dan segak pada umur beliau. Tup=tup lepas 2 bulan keluar dalam paper beliau meninggal secara mengejut hanya kerana sakit perut. Dalam ceramahnya beliau mengatakan amat rapat dengan Anwar malah berada di Bukit semasa kajadian 'mata lebam'. Beliau juga mendakwa Anwar adalh agen CIA dan cuba membawa masuk agen CIA dalam 2 kejadian. Pertma melalui kapal selam dan kedua jalan darat melalui Thailand. Dalam kedua-dua kejadian pihak perisikan M'sia telah dapat mengesan dan menghalang kemasukan egen CIA ini (hebatkan perisikan M'sia ni). satu lagi kytaan yg sayaingat ialah ' budak asrama, homo tu biasa la..merujuk kpd anwar sebagai bekas pelajar MCKK..penceramah juga bekas pelajar MCKK. Terdetik dlm otak aku..dia pun homo jgk la kot. Cerita yg dibuat mcm cerita utk budak sekolah walau pun peserta semua adalh terdiri dari pegawai kanan k'jaan. Itu antara fakta dan peristiwa yg begitu meyakinkan aku tentang konspirasi. Bagi aku walau pun aku bukan lah penyokong anwar tapi cara anwar diperlakukan memang satu penganiayaan yng maha besar pada ketika itu. Aku juga percaya sangat pada kata-kata 'fitnah' itu satu dosa yg lebih besar dari membunuh. Pada masa itu aku amat jijik sangat pada orang-orang yng menyokong kerajaan kerana bagi aku semua orang ini adalah pendokong fitnah kerana mengiyakan dan meyebar fitnah. Aku lebih jijik lagi terhadap ustaz2 dan pak Haji yang berada dalam golongan ini. Bagi aku walau pun Anwar bukan saudara aku, tapi apa kata ia terjadi kepada saudara aku. Tentu aku marah sekali.

Kini apabila Si Saiful pula muncul dengan tuduhan liwat..pada mulanya aku begitu yakin ini adalah satu konspirasi politik baru. Membaca komen-komen dalam blog ini memang menimbulkan rasa sangsi terhadap motif Saiful. Pendapat awal aku ialah Saiful ini memang budak bermasalah. Pertmanya belajar pun separuh jalan. Bapa telah meninggal dunia..hanya emak tempat bergantung. Untuk hidup senang beliau boleh menjadi seorang opportunist. walaupun hanya sekejap menjadi pemimpin pelajar beliau sudah boleh mendekati pemimpin-pemimpin utama k'jaan..yg cukup sukar dilakukan oleh pemimpin2 pelajar yang lain. Sepert komen yg lain liwat bukan boleh berlaku dengan mudah tanpa kerelaan sementelahn saiful bukan budak kecil lagi..kejadian pun berlaku lebih dari sekali.

Cuma dalam kes kali ini memang wujud keraguan di hati kecil saya tentang kebenran wujudnya perlakuan liwat oleh Anwar. Kenyataan pihak polis, cabaran Mubahalah oleh Saiful, kenyataan Ezam tentang sifat peribadi Anwar yg diketahuinya, Kenyataan Tun Mahathir tentang keputusan hakim yg meyatakan ada perlakuan liwat tetapi kurang bukti dalam kes 1998, kengganan anwar untuk bersumpah walaupun dikatakn menurut nasihat ulamak (ada ulamak suruh pulak) dan beberapa fakta lain membuatkan aku sedikit keliru berbanding dengan kes 1998 dulu. Jika ini memang konspirasi politik, aku rasa taktik ini memang menampakkan sedikit kejayaan.

aku pun dah bosan dengan suasana politik hari ini sampai dah tak tahu yg mana satu betul dan yg mana satu gelong. Bagi aku untuk menjadi pemimpin kita kena lah bukan saja nampak bersih tapi memang seorang yang bersih. Aku sendiri tak sanggup jadi pemimpin kerana aku ni pun jenis cenderung nak berseronok dan menyeleweng kalau ada kuasa. Kalau orang macam aku lebih baik tak perlu ada cita-cita untuk jadi pemimpin, bagilah peluang kepada org lain yang ada kekuatan iman untuk menjadi pemimpin. Sebab itu aku suka mengambil pemimpin parti bulan sebagai idola kerana mereka berjuang bukan untuk poket dan nafsu..banyak contoh yg kita boleh tengok. Parti yg satu lagi tu pemimpinnya mestilah berduit sebab nak bela orang bawah. Orang bawah pun sokong sebab dia ada duit. Kalau tak ditabur duit jgn harap lah nak disokong pada pemilihan depan.. semua buat kerana duit. Ramai pemimpinya pula mesti pasang lebih dari satu..bukan salah tapi yg saya kenal semua kaki menggatal sebab nak pasang baru mesti lah kena menggatal dulu dan ditabur duit(saya pun penah buat, sebab tu tak mau jadi pemimpin.)

Ishk melalut pulak saya dari es anwar dah sampai bab politik pulak. Bukan apa lepas geram dan kalau anawar baca bolehla beliau mengetahui isi hati salah seorang rakyat yg semakin risau denagn nasib bangsa dan tak tau apa nak jadi denagn politik negara.

Anonymous said...

Actually, kalau diikutkan comment2 di atas, kita sendiri boleh jadi ragu dgn segala kisah politik malaysia ni. terus terang, aku pun pening mengenagkan masa depan anak aku nanti, tinggal di sebuah negara yang kusut kisah politiknyer. harap2 tak jadi macam iraq lah nanti, sebuah negara yang kusut kisah politik, akhirnya orang ambil kesempatan dan sekelip mata musnah segalanya hanya kerana orang2 mabuk kuasa.. aku pun tak kisah, anwar lewat ke tak lewat ke. pada aku, itu kecenderungan seksual dier, kita tak buleh nak tahan tahan. dan kisah najib dan altantuya, apa nak dikecohkan tentang pembunuhan seorang pelacur antarabangsa yang nak merosakkan rumahtangga orang. lebih baik pegi cari pembunuh nurin jazlin tu, lebih baik siasat ke mana perginya adik sharlinie daripada buang masa layan mamat2 politik yang jelas mementingkan diri sendiri. duk penjara takmo tido atas lantailaa... kena tahan polis depan orang laaa... apa ni?
macam ni ke maruah politik negara kita? entahlah, kita serang kepada mahkamah Allah swt di akhirat kelak..

Admin said...

Your comment on: "Tapi kenyataan yang paling best adalah dari menantu kesayangan Pak Lah:

“Saya sendiri tidak menolak kemungkinan Anwar sendiri yang menyuruh pembantunya itu membuat laporan polis dan ini adalah satu taktik konspirasi beliau untuk meraih simpati orang ramai,” kata Khairy.

KJ yang sememangnya creative dan bijak menganalisis situasi. Secara jujur aku tidak menolak 100% pandangan KJ tu sebab how come Wan Azizah boleh simpan gambar budak tu dengan pak menteri dalam handphone beliau."
Your comment above is totally wrong, Wan Azizah didnt simpan the photo. The photo already posted around blog site and even Malaysia-Today.net much earlier. Some1 must have email/send it to Wan Azizah BlackBerry. FYI, a BlackBerry can recieved email anytime anywhere in Malaysia 24/7.
So the fact is Wan Azizah didnt "simpan" the photo. Please be correct on your fact.

Anonymous said...

DSAI memang ada taste. Aku pun naik syok kat sepul nih. Lagi cun dari tunang dia. Kalu dia kat RMC dah lama jadik jambu aku, best! best!. Tapi aku ada pikir jugak, aku muda lagi 30an tapi sakit blakang sama ngan DSAI. Tak leh nak merogol jantan woo.. Kena rogol adelaar! Lagi satu, ikut pengalaman aku main bontot mana boleh rogol2 jer, bukan ada pelincir. ingat senang masuk ker?? Tambah2 kalau 1st time. Yang dah expired pun susah nak masuk.. Tak caya cubalar!!! Walaupun aku jahat, aku kesian kalau org kena fitnah.

Ape2hal pun altantuya pun ada aset baik. Najib suka, lalu rosmah marah kasi bom sama dia. Hantu betul, bagi aku dulu. Ini aku punya teori fitnah la. Tapi jgn jel aku dgn raja petra, silau mata dek kepalanya.

Anonymous said...

Haiz ... apa nak jadi dengan malaysia dan pemimpin2x islam di malaysia? Kenapa sebuah negara bermajoriti rakyat islam dan bermajoriti pemimpin islam jadi begini ... sedang negara lain mengejar kemajuan dan merapatkan jurang perbezaan agama, ekonomi dan sosial, malaysia jatuh sebegini ... masya allah ...kami di luar malaysia memantau apa yg berlaku pada pemimpin dan rakyat malaysia ...

Alhamdulillah lebih baik hidup di singapura .. walaupun bukan kerajaan islam, namun makmur dan jauh daripada permainan politik sesama pemimpin ... majoriti pemimpin2x walaupun bukan islam tapi mereka adil dan tidak pernah pecah-belahkan perpaduan negara, sesama mereka dan rakyat - walaupun sudah 43 tahun diperintah oleh kerajaan yang sama ...

Alhamdulillah ...kami bersyukur kepada kemakmuran yg Allah berikan pada Singapura ... mungkin inilah balasnya jika pemimpin adalah pemimpin ada berkredibiliti, adil dan telus (i'allah), walaupun mereka bukan islam ... mungkin Malaysia boleh cuba duduk berfikir bagaimana negara kecil ini yang juga dihujani ramai rakyat Malaysia boleh semakmur begini tanpa permainan kotor politik yang mengaibkan dan memfitnahkan sesama saudara islam ...

dan dari keinginan yang amat membara utk memerintah negara ... wallahua'lam ... maafkan saya zahir dan batin jika ada kata yang kasar dan tak disenangi ... cuma buah fikiran kami di luar malaysia yang terkilan mengenai perkembangan tidak sihat di malaysia dari sosial, pemimpin, dan rakyat...

Alhamdulillah dari perkara2x sebegini di Malaysia, akan kami jadikan sempadan dan teladan utk lebih memantapkan negara kami, i'allah ... semoga malaysia dapat kembali bangkit utk lebih progresif dan dinamik bersama2x kami di luar malaysia dan bebas dari gejala sosial, pemimpin2x yang meluap utk berkuasa, dan menikam dari belakang, ikhlas dan telus utk memikirkan kepentingan rakyat kerna mereka dipilih rakyat dan bukan kepentingan mereka sendiri .... ameen ya rabbal 'alameen.

Anonymous said...

bagi aku, main2 politik ni bukan perkara mudah. kebanyakan info2 yang kita dapat pun orang itu beritahu, orang ini beritahu.. entah betul entah tidak. aku rasa ada sebab kenapa anwar takmo MUHABALAH tu.. kebanyakan yang komen2 kat sini pun pendapat sendiri je kan.. sebab aku sendiri bingung jugak, maka aku pegang pada 'tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah'. jadi saiful la kena buktikan anwar bersalah bukan anwar kena buktikan dia TAK bersalah. tu je pandangan aku. walaupun tak logik, saiful tu nak cari bukti kat mana.. tapi hukum keadilan dah macam tu. apa2 pun InsyaAllah tuhan akan tunjuk.. jgn risau.

Anonymous said...

ok boleh pergi dekat web ini
http://www.najwanhalimi.com/
mungkin dapat lagi penjelasan darinya.

Anonymous said...

ok boleh pergi dekat web ini
http://www.najwanhalimi.com/
mungkin dapat lagi penjelasan darinya.

sherynj6166 said...

Aada dua soalan:

1. Mengapa Anwar tidak mahu bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak bersalah?

2. Mengapa Amerika begitu beria-ia menyatakan sokongannya kepada Anwar?

Anonymous said...

Sebenarnya kalau boleh aku nak jugak Anwar bersumpah, tapi at the same time aku paham apasal dia tak nak bersumpah (selain dari kalau dia bersalah lah). Kalau dia bermubahalah sekarang, adakah kes liwat ni akan dibuang begitu sahaja? TIDAK, apa yg telah berlaku akan terus berlaku, proses perundangan akan tetap diteruskan dan betul atau salah akan ditentukan di mahkamah. Jadi sumpah ni adalah satu tindakan yang hanya menyedapkan hati orang ramai dan DSAI tau dia tak perlu menyedapkan hati orang ramai Buktinya, keputusan pilihanraya Permatang Pauh, mcm mana dia boleh menang lagi besar dari Wan Azizah? He is that popular, so sumpah ni nak memenuhi demand org BN je. Keputusan tak nak bermubahalah sekaranglah yang selari dengan Islam yang menghendaki proses perundangan berjalan dulu, kalau inconclusive, barulah sumpah boleh digunakan untuk membersihkan nama tertuduh. Benda ni majlis fatwa pun dah sahkan, ulama'2 tersohor pun dah sahkan, jadi memalukan kalau kita buat2 tak paham benda ni & demand lebih.

Anonymous said...

Menjawab soalan Sherynj6166
Bukan Amerika saja yg beriya-iya menyatakan sokongan. Kalau u tinggalkan Utusan Malaysia kat atas meja & google sikit, u akan tau dia disokong oleh seluruh dunia, Indonesia, Britain, Saudi, Pakistan diantaranya dan of course USA. Setakat ni dia saja polittician M'sia yg dpt reach out to the international community seluas dan sedalam dia. Bukannya nak mintak siapa2 suka Anwar, tapi we should give credit where it's due

Sre said...

plg suke nik aziz nye kumen.. yelah kan hal2 dlm kain ni sape yg tau pon.. kite leh dgr n kumen (wat tambah dosa lah sekali ni kan).. tp sape btl n salah bkn kite tentukan..

so kurangkan lah dosa kite.. tok sah sibuk menambah cite bg hangat.. bio Tuhan bayar cash kat drg2 ni.. saiful klau ko btl benar kerana benar.. klau ko fitnah anwar.. ko sile lah prepare nak time bala..

Unknown said...

SATU HARI NANTI ANWAR NIE BAKAL DAPAT BERMACAM-MACAM AWARDS FOR BEST ACTOR, BEST SUPPORTING ACTOR, BEST PLOT, BEST DIRECTOR AND BEST MOVIE!....kalah people in Hollywood!

Lockon Stratos said...

Saiful..aku nak jubor kau 1 frame

Anonymous said...

emm, prkara ni cam x de ending je.. tp ak yakin satu hari nnti Allah akn tunjukkn kebenaran. Satu lagi, ak prcaye, kat dunia ni, macam2 prkara yg x disangka2 bleh brlaku..kadang2 brlaku sesuatu yg diluar jangkaan...biasela, rasuah, ugutan,benci2...( x ditujukn kpd mane2 pihak ) cube think out of the box. Sometimes, prkara2 yg dipaparkn kpd org ramai ade udang di sebalik batu..x pasti kesasihannye...lgpon, ak prcaye, mereka yg trlibat spt penuduh dn trtuduh, kerajaan & parti2, polis & doktor , peguam & org ramai...diorg sume manusia biase...anything is possible, ok?


So, ape yg ak nk ckp sebenarnyer ialah...Allah itu Maha Berkuasa & Maha Adil... tiade yg lebih mengetahui selain Allah... mereka yg brjalan pd jln Allah sahaja yg akn selamat dunia dan akhirat

pengajaran utk kte sume supaye lebih brwaspada dgn persekitaran kte...kadang2, ape yg kte rase betul or percaye....the truth is sebaliknye...

haha, inilah komen ak yg x matang ni....

Anonymous said...

I pray that even the bird that fly across his head will shit on him.

Anonymous said...

aku pn conpius gak mcmane kejadian ini berlaku. klu korg follow kes2 pompuan kena rogol, korg bleh tgk le dorng defend diri dorg smpei abis kederat. tp mamat ni, x berupaya defend diri berkali2 plak tu.. lemah betui ke die ni, bleh ke nk kawin tuh..

Anonymous said...

Kalau ikut professional selection, DSAI boleh dilupakan saja walaupun dia pandai kerana ramai lagi yg pandai untuk pilihan. Sebab DSAI banyak cerita yg tak elok sebagai pemimpin. Tak caya tanya Donald Trump. Kalau ikut agama Islam, DSAI digugurkan saja walaupun menjadi calun imam mesjid. Firman Allah dalam doa nabi Yunus as yg bermaksud " kaulah Tuhan semesta Alam dan diriku ini yg zalim". Apa yg terjadi pada DSAI adalah dirinya sendiri yg zalim bukan orang lain. Yg beriman menerimanya dengan redha. Hakikatnya, Allah lah yg menaikkan & menjatuhkan sesuatu pemimpin(kerajaan).Dan tak jadi PM bukan end of the world. Dan orang yg bijak pandai lagi arif adalah orang yg ingat akan kematiannya.Kebenaran akan muncul jua.Jika tidak didunia ini, ianya akan muncul bila kita mati nanti. Itu janji Allah. Tak caya tanya tok guru.Berserahlah kepada Nya.

Anonymous said...

Saiful, I think you are a very brave man.. B'cos altho' you and I and 90% Malaysians know that your accusations are a lie, you can still show your face in Public and carry on..
Are you not ashamed of all this..- receiving a big amount of money to humilate another human being..??
You are brave b'cos, you allow others to use you, b'cos of monetary reward..
Using God's name in vain..??
When you go home today, sitting alone by yourself - think deeply of what you're doing.. destroying an innocent man's life, raising a family of your own and teaching them - What..?? Lies, how to be corrupt..??
I hope you realise your BIG mistake and ask God for forgiveness.. KARMA will take it's course on you... Imagine carrying the curse of some 20 million Malysians... Can you handle this..?? You are still young and have a long life of suffering ahead of you... Curse come in different forms - you loved one killed in an accident or suffer some form of illness like cancer or you being paralysed for life... Many bad things usually happen to 'good' people like you... Please take care and be Brave...
I hope you can read this and understand it..It's in English, if you know what that is... All the Best Saiful..Braveheart..I salute you..

Unknown said...

p/s: dosa main blakang, lagi dosa kalu tuduh orang. kalu betul tak pa, kalu idak...ingat-ingat sikitla, setakat mana nak sorokkan kebenaran...malu kat anak cucu nanti kalu semuanya terbongkar

mei ser

Anonymous said...

Yang saya pelikkan:
1. Saiful lebih besar dari Anwar. Tak mampuker nak tendang dia masa dia nak liwat awak? Apa yg takut sangat untuk menolak? Kalau dah kata Demi Allah.
2. Masa Anuar nak guna bahan pelincir, tak kan anda tak boleh nak agak apa dia nak buat? Macam mana posisi anda diliwat? Anda sedang tidur bogel dan Anwar datang terus liwat or dia suruh anda berbogel dan anda pun sediakan diri untuk diliwat?
Saya rasakan pelik untuk semua ini...Hanya anda dan ALLAH yang tahu.

Anonymous said...

Yang saya pelikkan:
1. Saiful lebih besar dari Anwar. Tak mampuker nak tendang dia masa dia nak liwat awak? Apa yg takut sangat untuk menolak? Kalau dah kata Demi Allah.
2. Masa Anuar nak guna bahan pelincir, tak kan anda tak boleh nak agak apa dia nak buat? Macam mana posisi anda diliwat? Anda sedang tidur bogel dan Anwar datang terus liwat or dia suruh anda berbogel dan anda pun sediakan diri untuk diliwat?
Saya rasakan pelik untuk semua ini...Hanya anda dan ALLAH yang tahu.

Anonymous said...

Aku xtahu lah sapa yg betul...
Nk komen lebih2 pun bukan org atas sana amik kira pun kita ckp...
bagi aku lah,ada something wrong lah dgn si azlan ni...
aku rasa semua ni fitnah pd DSAI..
Xlogik pun ada...
kena liwat lebih sekali katanya..
xlogik lah..best ke sampai ngkau biar kena liwat selalu..
nampak sgt ngkau penipu..
xtakut ke budak ni pd tuhan..?
apa pun,biar tuhan shj yg turunkan laknatNya pada yg salah...

SilauMata said...

aku xphm?

1. knp mangsa dh byk kali kena liwat sblm ni?rela ke?

2. mcmana mangsa yg besau 2 xblh tolak si peliwat yg lebih kecik 2?
xberdaya ke?

Anonymous said...

senang ja...saiful bersumpah anwar tidak...saiful dah ke mekah tak kena laknat pun....KALAU BENAR ADA PERBUATAN LIWAT...PENYOKONG AKAN MASUK SYURGAKAH...????...SESUNGGUHNYA SEKSAAN ALLAH AMAT PEDIH

Anonymous said...

kenapa anwar begitu kelam kabut, tangguh kes 50 kali, canang cerita seluruh dunia?

budak mentah yang baru mewarnai politik selepas reformasi tidak kenal siapa sebenarnya Anwar Ibrahim semasa beliau bersama UMNO dan ABIM..

Takut bersumpah kerana menyalahi Agama? betul ke? atau takut dilaknat??

siapa mat komisyen 1% Mega Project zaman Tun M??? Apa cerita sebenar Allahyarham Tan Sri Yahya??

dzrluvboy said...

hot nye..perdebatan...i sokong anuar..tak kisahlah dia meliwat..

arabosta said...

Nampak orangnya macam gagah dan beriman..tetapi tidak mampu menolak maksiat yang didakwa dilakukan oleh DSAI...macammana orang sebegitu boleh dibuli sedemikian rupa...ketika saat diperlakukan sebegitu..tidakkah dia sebagai orang beriman tahu bahawa dia berupaya mencegah kemungkaran , menegakkan makruf ketika suatu masa dahulu...pelik pelik...adakah ia suatu ...????hanya Allah sahaja yang menentukan di akhirat..di dunia ni macam macam orang boleh adakan..tapi akhirat semua amalan dibongkar...fikirla sendiri

Anonymous said...

Terimalah d akhirat esok tabur fitnah. nerakalah jawabnya.x takut dgn Allah ke kawe.Seksa kubur menanti kau atas sebab dosa kamu dgn manusia.Di dunia boleh lepaslah tuggulah balasan azab.moga doa & hajat kau terimalah azab dari yang maha kuasa.

TheSecret said...

kenapakah dato Anwar meliwat lelaki...??? kenapa bukan perempuan..?? adakah dato anwar GAY..??? ya memang pun dato anwar GAY..!!! dan dia tak layak dipanggil "DATO" dia layak dipanggil "PONDAN"

Anonymous said...

Tak rela negara yang telah dibangunkan oleh UMNO lebih 50 tahun rosak dek kerana Anwar. UMNOlah pembela dan menyatu padukan rakyat selama ini, sebaliknya Anwar kini mahu merosakkannya semata2 untuk kepentingan kuasa dirinya.

Total Pageviews

. page counter