Friday, June 20

UMNO Youth – Yuppie Wannabe

Yesterday my friend from UMNO Youth asks me to join him for high tea with Dato’ Mukhriz Mahathir at hotel near KLCC. Wah, just a simple get together session diadakan di hotel mewah yang menelan belanja ribuan ringgit. Fuh, dasyat betul UMNO.

Before Dato’ Mukhriz arrived aku tersenyum melihat puluhan pemuda yang hadir melepak di ballroom hotel tersebut sambil hisap rokok dan bersembang ala businessman berjaya. Gelak-gelak, berbual santai pasal Sanglang, isu minyak dan tentunya pasal SAPP. Aku pun join sama seolah-olah tiada masalah peribadi yang merunsingkan kami, semuanya happy, kehidupan kami semunya tenang dan gembira.

Jamuan dengan Dato’ Mukhriz semalam adalah antara ‘road tour’ bakal calon pemilihan agong UMNO untuk mendapat undi dari setiap bahagian seluruh negara. Imagine amount of money calon perlu sediakan untuk berjalan seluruh negara. Banyak betul duit mereka, murah betul rezeki mereka, business berkembang pesat kot. Selepas ini akan ada banyak lagi function, jamuan, kenduri, dan macam-macam gathering yang bakal calon anjurkan untuk meraih sokongan bakal pewakilan diperingkat bahagian. Semalam, ada seorang Datuk yang agak terkenal juga memberi ucapan aluan kepada Dato’ Mukhriz, dalam ucapan itu beliau menyatakan betapa sukarnya untuk menghadiri mesyuarat atau gathering UMNO sekarang. Because if they attend wrong function, organized by wrong team, then their political career will be in danger. Since dalam UMNO sekarang ada beberapa team jadi setiap jemputan perlu diteliti dan dikaji sebaik mungkin sebelum boleh dihadiri. Bodoh betul…

Dalam ucapan semalam nothing special yang Mukhriz beritahu, perjuangan UMNO, hidup Melayu, bapa saya bagus, Anwar teruk dan Pak Lah hampeh. Ucapan hampir dua jam aku simpulkan dalam satu ayat je. Then, pada penutup ucapan beliau memberitahu tujuan sebenar diadakan jamuan tersebut.
Saya nak bertanding jawatan ketua Pemuda UMNO nanti, harapnya akan dapat sokongan dari anda semua
Yuppie wannabe tadi semuanya menjerit memberi sokongan. Walaupun hanya ada 30-40 orang sahaja pemuda tapi semangat mereka begitu membara sehinggakan bergema bilik tersebut. Aku yang sedang rancak menjamah chicken wing dan fried chicken dumpling pun terpaksa berhenti sekejap dan menepuk peha kiri, sebab tangan kanan penuh sos lada hitam yang jadi dressing kepak ayam dan dumpling tu.

Betul lah kata Sudin dalam filem Pendekar Bujang Lapok.

Alif, Mim, Nun, Wau… Alif tendang Wau….. SARKAS!



Kepada sahabat aku yang jemput aku semalam, thanks bro. Next time jangan lupa ajak lagi. The food damn good. Dalam zaman berjimat cermat ini, dapat makan free sambil membuka minda dengan ucapan pemuda harapan bangsa memang seronok rasanya. Dan yang penting dapat melepak dan enjoy saat hang out dengan yuppie wannabe Melayu.

Selamat berhujung minggu...

7 comments:

Anonymous said...

wah..teringin aku makan chicken wing yg ko sebut tu.haha..

p/s:road tour dah bunyi mcm road tour abp-bh.haha

lankapo said...

Mukhriz nak lawan KJ ke ? menarik2...
janji dapat makan free. hahha..itu sudah mesti.

Wei dud mlm ni tk pegi smbutan 100 hari PKR memerintah selangor ke kat stadium..

OO makan free tak der tak bleh dtg lah ekk hehhe

lankapo.com
adsense guide

Johnny Ong said...

2hrs lecture????

lankapo said...

biasalh tu smebnag politik bg 24 jam pun tak habis hehe

lankapo.com

Anonymous said...

hurm....
agak sedap ciken2 yang ko sebotkan tadik..
thehehhee...
emmmm....
diorang memang ler banyak duit dong...
setiap dari diorang akan dapat rm5000 untuk elaun keraian sebulan...
yang tuh baru yang bawah2 nyer orang...
kalo yang dah power2 macam diorang tuh ntah brape ntah diorang dpat..
sume tuh duit rakyat ko tau...
cuz member aku nyer bapak macam tuh gak...
huhuhuhuh.....

Mr. Right said...

kangaroo,
Dorg ni sama je ngn Road Tour ABP tu.

lankapo,
KJ bertanding Ketua Pemuda ke? Ntah2 kat kg sendiri pun boleh kalah.

johnny,
Yup, 2 hours! Damn stupid.

era,
betul2.

lalala.inc,
MEmber bapa kau sapa?

skrinhijau said...

Mukhriz perlu mencari setpolnya utk menjadi Naib Ketua ...

Tunggu dan lihat apa tindakan seterusnya Ahli Parlimen Muar ...

Total Pageviews

. page counter