Friday, May 30

Bolasepak Euro 2008 Prediction

Lepas habis follow liga bolasepak Eropah, sekarang peminat bola ternanti-nanti Euro2008. Kalau ada tournament bolasepak sebegini, surely aku akan TERlibat dalam perjudian. That a very bold confession daripada aku. Paling kurang mesti beberapa ratus duit aku akan melayang. Pedih je rasa hati melihat rakan-rakan bergembira. But not this time, tahun ini adalah tahun aku. Aku akan pastikan aku tidak rugi lagi…. Hahahahhaha (gelak orang jahat)…

Ok, to be honest. Aku bukanlah terlibat dalam perjudian yang besar. Simply having some fun dengan rakan-rakan. Aku pun tidak berniat nak mengaut keuntungan dengan melibatkan diri. Duit kemenangan pun selalunya si pemenang akan gunakan untuk belanja orang lain makan. Ianya hanyalah sekadar hiburan bersama sahabat dan rakan sekerja. Aku harap tiada pihak polis datang dan soal siasat aku kerana terlibat dalam perjudian haram. (Ada ke judi halal?)

Walaupun hanya untuk suka-suka, tahun ini aku nak pastikan aku menang. Aku nak berlagak sombong dengan officemate. Aku nak dengan riaknya belanja mereka makan.

Kami ada pelbagai jenis style betting, tapi yang paling basic adalah pilih team before tournament started. Letakkan sejumlah wang, then siapa yang menang akan ambil semua wang yang dikumpul. Kalau ada lebih dari seorang pemenang, share la duit dalam bowl tu. Aku percaya mesti banyak office juga buat game ini.

So, here my strategy to win or to be exact, tidak kalah….

AKU AKAN PILIH BANYAK PASUKAN….!

Ada 16 teams qualify for final…

Teams yang seorang pun player mereka aku tidak kenal, boleh dilupakan…. Aku memberi sedikit harapan kepada Switzerland kerana mereka tuan rumah…Walaupun Greece defending champion, but the whole world knows it is the biggest fluke of all time.

Jadi tinggal, 11 pasukan lagi….

Pasukan yang nama striker mereka aku tidak boleh pronounce juga aku tidak berikan harapan.

Tinggal 8 pasukan…

Akhir sekali, masukkan sedikit emosi dalam pemilihan. Aku benci Cristiano Ronaldo for obvious reason, aku juga tidak fikir Portugal boleh jadi champion. Sedangkan di kampong sendiri (previous tournament) pun mereka gagal, apatah lagi dinegara orang. So, aku eliminate mereka.

Jadi tinggal 7 teams….

Final, aku akan bet 7 pasukan. Hahahhaha… 4 teams aku main di office aku, dan 3 teams aku main di office member aku. Finally, aku akan merasa menikmati wang kemenangan dari hasil judi. Tak sabar rasanya nak tunggu Euro2008 habis dan aku mengaut hasil keuntungan. Aku memang bijak….

Ok, itu untuk aku. Yang bakal menang at least beberapa puluh ringgit pada awal pagi 29 June nanti. To all friends here, aku dan kawan aku (www.lankapo.com) ada anjurkan simple game untuk kita semua.

Aku tak suka gambar Luca Toni yang Lankapo guna. Jadi aku tampal gambar Torres.

Click gambar (atau sini: Euro2008 Online Contest) untuk pergi ke blog tersebut. Disana, anda semua boleh predict siapa akan jadi juara Euro2008. Tekaan tepat akan dapat hadiah duit. Aku ulang, siapa yang dapat teka dengan tepat, akan dapat hadiah WANG TUNAI. Bukan sticker, bukan voucher membeli belah, bukan coupon discount Domino Pizza. Untuk jadikan lebih thrill selain kena predict bakal juara, peserta juga kena pilih siapa yang dijangka akan menang Golden Boot. Just tinggalkan komen, tulis siapa bakal juara dan siapa akan jadi penjaring terbanyak. Ramai orang declare pengetahuan bolasepak mereka tinggi (terutama peminat fanatic M.U), so sekarang buktikan lah… Jangan sembang je.

Selamat berhujung minggu dan menghadiri majlis perkahwinan....

P/S: Aku harap tiada yang kata aku menyokong perjudian. This simply for fun. Menambahkan excitement kepada kejohanan Euro. Jangan ambil serius sangat.

7 comments:

Anonymous said...

Sorry Mr Right,

Aku rasa ramalan kau tu kurang masak sikit. Memang elok kau shorlisted kan team yang kau suka except team yang Cristiano Ronaldo main.

Bukan nak ngajar kau cuma aku rasa kau patut pilih 2 team terbaik at each group. Kau tak boleh pilih 3 team dalm kumpulan C (kumpulan maut) coz only 2 upper teams qualified for Q-Final.

So pilihan aku pulak sekadar suka2.

Q-Final
Chech(2) vs Germany(1)= Germany
Portugal(1) vs Crotia(2)= Portugal
France(1) vs Russia (2) = France
Italy(2) vs Spain(1) = Italy
(No. dlm kurungan position dalam group)

S-Final
Germany vs Portugal = Germany
France vs Italy = France

Final = Germany vs France = France

Mr Right, tolong buat table utk Bola SUKMA pulak... aku nak predict... ha ha ha ha..

The Return of Budak Nakal said...

Hahahhahaha.. Ko boh gambar torres aku sokong la.. koz dia liverpool.. tapi aku rasa italy la.. even aku tak main bet pun..

lankapo said...

haha
sama lah dengan aku..dengki seh letak luca toni..

euro tournament bukan untuk budak-budak heheh pakcik-pakcik jer yg banyak pengalaman ni heheh

Forza Italia

lankapo.com

acura said...

Susah la nak predict Euro kali ni takde clear favorite. Hmm...macam mana nak bet?

Saya sokong Portugal la sebab ada 2 pemain Man Utd haha kita tengok sape betul muahaha

Anonymous said...

hahaha...
ternyata la holland kesayangan aku akan muncul juare pada tahun neh...
ko tak nak wat macam member ko wat tuh ker dooood??
theheehhee......

Mr. Right said...

ac,
Aku tau cuma 2 teams sahaja boleh qualify dari satu group. Cuma aku taknak gamble leave out any top teams, so better pick all 3. Wei, pergi la masuk contest Lankapo tu kalau dah pandai sangat predict. :). Lankapo dah ubah, tak perlu masukan gmail or open i.d.

trobn,
Ko sokong liverpool jugak ke? Good...good.

acura,
Cukan betting, participate dalam contest. Just predict sapa champ and top scorer. Click gambar Torres kat posting tu.

lalala.inc,
Holland? Bagus juga... aku tgk few frenly matches dorg, nampak solid. Aku malas la nak buat contest, takde duit. Hahaha.. pegi la kat blog member aku tu. Join je.

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Total Pageviews

. page counter