Monday, November 27

Blogger Pengecut

- Inginkan privacy

- Choose to be anonymous

- Try to be mystery

What ever reason pun, pada aku mana-mana blogger yang tak dedahkan identity mereka kat laman blog mereka sendiri adalah Blogger Pengecut.

Aku rasa ini adalah topik paling sesuai untuk aku kick start blog Aku Betul..!

bukunota.blogspot.com,sinaganaga.blogspot.com,cikdaun.blogspot.com,teeklebone.blogdrive.com(boleh tolong cari siapa blogger kat sini?)

You want people to read and most probably to believe what in your head but you don’t want them to know who you are? Come on! It doesn’t sound right, right? Berani lah sikit, apa lah sangat yang boleh terjadi. Ramai juga yang setuju dengan tindakan pengecut ni, mereka cakap itu hak individu, ada yang mahu dirinya dikenali, dan ada yang mempunyai dua pesonaliti (offline and online). Itu semua pendapat orang lain, dan aku rasa itu semua mengarut, sebab aku rasa tindakan tu salah, tak adil dan benar-benar menggambarkan sifat seorang pengecut zaman moden.

Catitan di laman web or Blog memang ada pelbagai jenis, ada yang untuk lepaskan geram dan ‘syok sendiri’ macam Aku Betul...!, ada juga more into informative, business, diary and the list endless, but I just don’t see any reason why blogger need to hide their identity.

Mengapa aku gelar mereka Blogger Pengecut? Bukan maksud aku mereka buat salah dan lari dari kesalahan, or bukan mereka tak berani melawan. Tapi lagi teruk dari itu, mereka tak berani ambil risiko. They not really sure what will happen IF they reveal who they are, but still tak berani. Takut dengan benda yang still tak pasti. Pengecut kan? Ada berita pasal blogger di Malaysia kena abuse? Don’t think so. Macam budak 7 tahun takut nak pergi sekolah. Selama ni ‘selamat’ duduk bawah ketiak mak, bila kena masuk kelas darjah satu mereka takut. They know knowledge tu penting, tapi still takut. Ada yang menangis, ada yang terkencing. Padahal mereka tak tahu pun apa yang mereka bakal hadapi, semua dalam imaginisasi mereka sahaja. They just afraid to come out from their comfort zone, pengecut kan?

So, please…. To all so called mystery blogger, keluarlah dari bawah tempurung tu.

p/s: I still searching most macho face of mine to be upload here, so, wait.

11 comments:

Anonymous said...

dah la ko dood. brani kononnn...

:P chet!

Anonymous said...

Kalo brani try lah bagi biodata, no phone dengan alamat rumah dan tempat kerja sekali! piiiiraah! mabuk! macam bagus sangat!

Mr. Right said...

No Phone Aku:
0162266654

Kalau Check dari Digi, kau boleh dapat alamat and tempat keja aku. Usaha la sikit.

Anonymous said...

Uik, beraninya? Betul ke phone kau tu? Or kau letak no xgf? kuikuikui.

Mr. Right said...

xgf aku punya nombor: 0129847484

Anonymous said...

Wah..! tu ke gambar paling macho yg ada? hik..hik..hik..

Anonymous said...

machonyaaa...

Mr. Right said...

Hahaha.. macho kira a part of garang ke? Since aku nak nampak garang dlm gambar tu, kira2 nak kena ngn tema Aku Betul...! Hahaha...

Anonymous said...

haaha mr right, ko tak penah kena lg penangan internet kot. bg aku blog cuma perlu letak nama dan alamat email je. tu dah cukup.

no phone tak perlu. aku dah penah kena dulu bila ada org salah gunakan no phone aku. sampai aku terpaksa tukar no phone. sbb aku jarang2 sgt bg no phone kat kwn2 maya ni. tak mau pisang berbuah 2 kali

Anonymous said...

jgnla kita terlalu angkuh dgn kata2yg x pasti..jgn kita terlalu angkuh yg mengatakan kita ni sentiasa betul..kita tak akan tahu apa yg akan berlaku dikemudian hari..jgn la kita mudah mengatakan seseorg itu penakut selagi kita tak tahu siapa dia sebenarnya..siapa kita kita utk senang lenang melebelkan seseorg itu pengecut..insaflah kawan2

youramoi said...

mana you punya gambar paling macho kat blog you ni?
i cari-cari takde pun
hermm...
i lupa nak cek mata kot
aha~
anyway,i pun tak pakai my own name in my blog.
takde sape pun yang kate pengecut.you orang pertama la.
tahniah yek.
i hope somewhere in the future, what you write in your blog is much better than this cause it's just not inspiring.
selamat berpuasa.

Total Pageviews

. page counter