Showing posts with label frineds blog. Show all posts
Showing posts with label frineds blog. Show all posts

Wednesday, September 12

Friend's Blog

Malam ni disamping bermula terawih menandakan bermulanya Ramadhan yang mulia, turut akan berlansung pesta SMS. Semua akan pakat-pakat hantar sms ucapan menjelang Ramadhan. Ada pantun lucu, ada pantun nasihat, ada hadis dan potongan ayat Al - Quran. Ok, ini intro sahaja, aku bukan nak cakap pasal SMS, aku nak cerita pasal blog rakan-rakan aku. Aku dah tulis benda ni lama, few weeks. Don't know why, but today rasa macam nak postkan. Mungkin kerana sempena Ramadhan aku teringat kenangan bersama mereka.

Pada aku blog umpama email, makin lama makin ramai orang mempunyai blog. Among my real life friends aku antara paling awal. Thanks to Nasa yang ajar aku cara berblog. But then, few of my friends tiru aku dan bina blog sendiri. Nothing wrong with that, maksud aku, aku tak rasa riak atau bangga pun. Since, aku sendiri tiru orang lain dengan memilih untuk mempunyai blog. Rasa malu sedikit ada, sebab before this aku kutuk orang yang blogging. Few years back aku anggap blogger ni loser, takde life dan tersangat boring. Hahhaha…


Izinkan aku promosikan, komen, kutuk, review atau apa sahaja istilah yang dirasakan sesuai semua blog milik kawan-kawan aku. If you guys notice, aku choose not to have any link exchange with any other blogger or simply letak link to any blog dalam blog aku. ‘Friend’s Blog’ sebelah kanan tu sememangnya milik kawan-kawan aku yang aku kenal. Kenal maksudnya disini samaada aku pernah share sepuntung rokok, tidor sebantal, makan dari periuk nasi yang sama atau ketiga-tiganya sekali.


So, here my review.


Nasasuke
For him, blog just for his own close friend viewing. So, dia buat blog hanya untuk tatapan kawan-kawan. Update pun berbulan-bulan sekali. Dia start blogging masa zaman university. Thanks to him, kalau tak memang tak wujud la blog aku ini. Almost everyday for one whole week aku kacau dia, tanya itu dan ini pasal blogger.com. Maklumlah, buta I.T macam aku gatal nak ada blog sendiri. Hahaha... Nasa, aku tak boleh lupa berbuka rumah family kau last year, aku sampai 1 minute before time berbuka and that sup... marvelous. This year boleh singgah lagi?


Badrul-True Story

He start blogging away ahead of me. Budak I.T lah katakan. But he choose to open new blog after saw my blog. Since dia ni budak baik, so blog dia pun pasal benda baik-baik sahaja. Tulis pun jarang-jarang. To Bad, jangan lupa call aku untuk berbuka puasa.



Bila Kapo Menulis

Rasanya dia pun kenal blog awal dari aku. Dia pun tolong aku pada mula-mula aku nak kenal blog. Dia ada dua blog. Satu pasal kehidupan, satu lagi pasal bola. Dia pun terkena penyakit yang biasa blogger lain kena. Copy and paste. Copy news and article then comment few sentence. Pemalas. Kapo, taknak jemput aku berbuka rumah kau ke?


Lobo Penggempur

Ahli PAS yang malas menulis. Terlalu busy with business and parti katanya. Aku rasa dia busy nak menambat hati sang puteri… fuh. Update setahun sekali kot. Super pemalas.


Malaymind

Milik housemate aku. Dia ni fanatic Barisan Nasional. Kalau letak pisau dileher suruh sokong parti pembangkang pun dia still akan sokong BN. Dalam blog politic serious dia ni, dia try to be fair, berdiri di tengah-tengah dan not bias to any parties, konon. Sorry, 1st rule of blogging kena jujur rasanya. So, Shuk better kau all out kutuk pembangkang and puji BN daripada berkias-kias and berbunga-bunga dengan pelbagai dalil. Tapi dia bijak, macam aku juga. Buktinya, aku benci BN, dia fanatic BN, kami boleh tinggal serumah. Shuk, malam ni terawih masjid negeri ke surau bawah?


Blog ku

Pengomen tetap blog aku, Sukun akhirnya buat blog. Setelah bosan komen dia kena delete di beberapa blog. Cuma Sukun terlalu meniru tulisan idola dia Mike from blog Semusim Di Neraka. Mungkin bahasa Mike lebih berbunga-bunga, Sukun plain and simple. Tapi obvious sangat Sukun try to write like him. Be yourself, jangan try to be somebody else.


http://mysweetstory.wordpress.com/

Milik Fid. Sorry aku lupa nak letak link di tepi tu. Nanti aku letak. Dia pun kenal blog awal dari aku. Dia ada 2 blog, 1 pasal kisah dia jaga anak dia. Dan satu lagi (atas tu) pasal buah dada, pasal payudara, pasal tetek. Hahaha.. aku assume orang dewasa semua disini, jadi aku dibenarkan buat lawak berbaur lucah. Actually that blog pasal breastfeeding. Fid ni passionate pasal menyusukan anak dia. Usaha murni yang perlu dicontohi. Fid, jangan lupa jemput aku berbuka rumah hang. Then, kita try arrange majlis berbuka ramai-ramai.

That’s it. To my friends yang ada blog, aku tak tahu please let me know. Then, after this aku akan include pasal blogger yang aku 'kenal' online pula.

To my friends, sorry kalau terasa dengan teguran aku. Aku memang jujur orangnya. Hahahhaa… kalau tak puas hati nanti aku belanja makan. Anggap lah ini kutukan terakhir sebelum puasa. Lepas ni seperti dijanjikan aku kena tulis 'lembut' sedikit. So, aku dedicate kutukan ini kepada rakan-rakan. Baiknya aku....Nanti kita berbuka sama-sama. Or, kalau korang anggap promosi, ini boleh consider sebagai amal jariah aku before Ramadhan.

Itulah senarai blog rakan-rakan aku setakat hari ni. Kalau boring… diulang, tatkala boring lawatilah blog mereka. Time boring sahaja. Tapi Aku Betul…! Korang perlu lawat everyday. Hahahahha….


Sekali lagi...

Selamat Menyambut Ramadhan....


Total Pageviews

. page counter