Monday, December 29

Blog Hina Nabi Muhammad

Ini blog tersebut:

http://www.adibahahmad.blogspot.com

Tak perlu buka address tu, sebab blog tersebut telah ‘diremovekan’ oleh blogger. Aku cakap remove by blogger.com, bukan delete by author sebab we can’t register new blog with that name anymore.

Tahniah kepada Internet user yang rajin ‘FLAG’ kan blog tersebut. Usaha flag ini telah alertkan blogger bahawa content blog tersebut impropriate.

Ini adalah tajuk blog posting dib log tersebut,

Owner gambar tak mahu gambar dicreditkan. So anggap aku 'terjumpa' sahaja.

Daripada tajuk-tajuk posting, kita boleh lihat dengan jelas kutukan yang dilemparkan terhadap Nabi Muhammad SAW.


Siapa Adibah Ahmad? Menurut pembacaan aku dari laman-laman blog dan portal berita. Adibah adalah insan yang telah disabotage. Beliau dah buat 4 atau 5 police report pasal identity beliau yang diexploitasi oleh individu untuk mengutuk Islam dan agama lain. Identiti beliau digunakan untuk mengutuk bukan sahaja Islam dan Nabi Muhammad, tetapi kaum Cina dan India.

Pergi lah search Google dengan keyword Adibah Ahmad, banyak cerita.

Police pun dah aware benda ini dan harapnya siasatan yang sedang dijalankan akan memberi jawapan yang kita mahukan. Cuma aku tidak pasti semua usaha-usaha mengeksploitasikan identity Adibah dilakukan oleh individu yang sama, mungkin ada pihak-pihak lain yang ambil kesempatan. Mungkin.

Aku juga kurang puas hati sebab blog yang berusia beberapa hari itu telah mendapat perhatian yang cukup hebat. Sehinggakan Perdana Menteri pun berikan komen. Hampir semua pihak menyatakan usaha mereka untuk membantu police. Padahal ada banyak lagi website atau blog yang selama ini terang-terangan menghina Islam, menyebarkan ajaran sesat atau ‘mempromosikan’ gaya hidup yang lari dari ajaran Islam. Tetapi sebab tak keluar Buletin Utama tiada siapa nak ambil peduli. Hampeh betul.

Aku dah pernah sentuh hampir similar topic here:

http://www.akubetul.com/2007/07/blog-musuh-negara-terbaru.html

Aku tak berani nak listkan blog-blog yang jelas dan nyata sesatnya. Aku tak berani sebab aku tak confident nak menjatuhkan hukum dan aku takut blogger itu atau gengnya datang cari aku.

Tapi masa aku tulis posting tahun 2007 tu dulu aku dah emailkan kepada JAIS. Mungkin mereka dah siasat dan ambil tindakan, walaupun blog-blog tersebut aku lihat masih up and running.

Kalau blog menggunakan akaun blogger aku tahu lah caranya. Kita boleh ‘FLAG’kan, tapi kalau guna wordpress atau lain-lain platform, bagaimana?

Maybe kerajaan melalui JAKIM, IKIM atau apa-apa agensi kena wujudkan badan khas untuk menangani isu ini. Letakkan pekerja-pekerja khusus untuk check blog-blog yang ada. Kemudian wujudkan satu center khas dimana orang ramai boleh sent address blog yang dirasakan patut direview oleh agansi tersebut. Jangan sibuk nak check blog politic sahaja, sedangkan blog yang merosakan akidah lebih banyak dan bahaya.

Selamat menyambut tahun baru kepada umat Islam!

10 comments:

Anonymous said...

Apa lah tujuan diaorang nak buat blog macam ni.

syahiraomar said...

diorang nie teruk lah...

Zaidi Zainal said...

Bro...aku dah sampaikan salam..n dia kata case closed tu aja....and bila lagi nak lepak nih

Mek Rose said...

if betul la pompuan tu kene aniaya..kesian ek..lahai..

Shahkasahias said...

AKU SETUJU SARANAN HANG... MEMANG SETUJU SANGAT... BLOG-BLOG NIE PERLU DI RIVIEW DARI MASA KE SEMASA...

Bunga said...

Mr rite..abis tu ape tindakan majlis agama yg ko report pasal blog2 bercanggah ngan Islam tu?
depa ade bagi ape2 respon ke?
ke hanya melepaskan batuk di tangga je?

biasala...kat malaysia nih kan..
dah terjadi baru nak tehegeh2 amek tindakan..pelik pelik...

tapi benor yeop!

Mr. Right said...

fird,
Tak tahu tujuan sebenar. Kita cuma boleh agak2 je.

sakurapink94,
Yup. Mmg teruk dan keji.

zaidi zainal,
Thanks. Bila2 boleh. Calling2 lah, kalau free boleh je nak sembang2.

rose,
Tu la pasal. Dah byk laporan polis dia buat.

shahkasahias,
Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), memang ada review. Tapi blog2 politic je.

bunga,
Email aku tak direply pun. Taktau la apa tindakan yg telah diambil.

Iliana said...

salam ziarah

kalau dibincangkan mengenai 'technology can made a better world' agaknya apa hujah yang sesuai? jika semua nak disalahgunakan. blog boleh jadi medan pertukaran ilmu, tapi juga boleh jadi tempat yang bukan sebegitu.

kalau kita risau tentang menularnya agama-agama lain yang mengancam Islam, rasanya, sekarang ni, free thinker pun boleh mengancam.

kalau difikir dari sudut hak asasi manusia dan kebebasan bersuara, semua ni dibolehkan. tetapi, iman yang belum cukup kekukuhannya itu yang lebih membahayakan.

Anonymous said...

hahahahaha...bro, tau gak, ada forumer muslim yang sudah ngaku lho, orientasi otaknya Muh@ m@t memang selalu berhubungan dengan seks. Oleh karena itu dia juga menciptakan konsep surga yang isinya stok bidadari perawan untuk disetubuhi mus l1m.

karena konsep surga ini sebenarnya hanya ciptaan dan khayalan Muh@ m@t belaka, maka surga mus l1m yang seperti ini tidak pernah ada. Dengan kata lain, ketika Muh@ m@t menjanjikan kepada si A bahwa jika dia membunuh yahudi dia akan mendapat bidadari perawan sejumlah X, saat itu muhamad sedang berbohong..

bisa kebayang gak muhamad sudah membohongi berapa orang? dasar Muh@ m@t tukang bokis hehehehe..pantesan mus l1m sekarang juga demen bokis ^_^

Anonymous said...

Khayalan Muh@ made Tentang Sorga :
"Suatu kali Rasululloh pernah ditanya sahabat tentang hal ini. "Apakah penghuni surga melakukan persetubuhan?" Beliau menjawab, "Ya, dengan penyemburan yang keras, dengan kemaluan yang tidak lemas dan dengan syahwat yang tidak terputus, tetapi tidak keluar air mani sedikitpun, baik dari lelaki atau perempuan. Apabila selesai, perempuan kembali bersih dan kembali perawan." (HR. Ibnu Hibban)

Total Pageviews

. page counter