Wednesday, August 11

Semangat Baru di Bulan Mulia

Hari ni umat Islam mula berpuasa. Macam pernah aku sebut pada posting menyambut puasa tahun lepas-lepas, aku memang antara manusia yang suka sangat menyambut puasa. The main reason adalah kerana during Ramadhan kita semua akan dimeriahkan dengan pesta makanan, kehidupan seharian ada target yang jelas (nak berbuka), manusia semua akan kelihatan lebih relax dan tenang, banyak gathering berbuka bersama rakan-rakan baru, rakan lama dan sanak saudara. Seronok…seronok….

Jadi… aku nak ucap SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN kepada semua rakan-rakan yang masih membaca blog aku. Semoga ibadat kita diterima diberkati Allah, insyallah.


Ramadhan tahun ini juga lebih bermakna kepada aku kerana aku memulakan kerja di tempat baru. Although dah few weeks, infect months dah aku start kerja dengan mereka but today sort like officially aku left company lama dan join company baru. Last 2 days aku habiskan dengan handover semua kerja kepada staff-staff yang ditanggunjawapkan ambil alih kerja aku and today aku officially serah barang-barang milik syarikat seperti card kerja, phone dan kereta. So, to all my friend here please delete my 016 number, and stick with 012 instead.
Seperti aku jangkakan, selepas secara rasminya berhenti kerja takde perasaan seronok atau relief pun. Rasa sedih dan sedikit takut tu adalah. Aku tak tahu lah orang lain, but berhenti kerja pada aku memang satu decision yang besar. Aku fikir beratus… or mungkin cecah ribu kali before ambil tindakan sent resign letter. Aku tanya pendapat ramai orang, maybe ada sesetengah kawan aku yang dah menyampah melayan soalan dan rintihan aku pasal delima kerja for last few weeks. End of the day, aku yakin aku sendiri je yang paling tahu with the whole senario. Aku the only one (beside God) yang faham keseluruhan cerita, so aku sendiri yang kena berani dan yakin untuk ambil buat keputusan. So, tolong doakan keputusan yang aku ambil ini membuahkan kejayaan.

Previous boss aku confident yang aku ambil tindakan salah, infect kami ada betting dimana dia yakin after few months I will contact him back and admit my mistake. Kalau aku tak contact dia for that reason, dia akan contact aku dan akan belanja aku makan di restaurant Jepun. Aku happily accept his challenge.

To my friends yang still kerja di company lama, terima kasih berbanyak atas kerjasama, tunjuk ajar, buah fikiran, perkongsian idea, teladan, sokongan dan macam-macam benda lagi yang diberikan kepada aku for the past 6 years. To Dato’ Robin, Datin Emily, Sam, Natalina, KC Ng, CK Tan, Eelock, Nor, Ita, Effa, Wati, Fida, Kathy, Ravi, Frida, Azli, Pejan, Eran, Jarna, Chong, Satyam, Yusuf, Khalid, Abg Rahim, Andy, Pakcik Ponijan, Zaidi, Rahman, Jue, Zuriah, Dewi, Kak An, Kak Sal, Faizal, Shahrul, Fikhrie, Gobi, Fauzi, Edie, Fandi, Azman, Zam, Eliaraja, Farhan, Yap, Fairus, Samsul, Azizan, Zul rakan-rakan di Penang, Johor, Sarawak dan Perak… TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK.

Juga terima kasih kepada consultants, partners, clients yang selama ini sangat baik dengan aku. Although aku tak boleh contact korang semua for any job related matter, but sekadar for teh tarik session rasanya tak jadi masalah, right?

No doubt, aku tidak pernah menyesal walau sesaat pun any detik aku kerja for the past 6 years. Memang penuh dengan macam-macam kenangan manis, pahit tu memang ada tapi terlalu sedikit jumlahnya untuk diingati. Antara kenangan yang aku tak boleh lupa, kerja 2 days non-stop, outstation ke beberapa negeri within few days, jumpa minister, tak tidor prepare tender, Sibu trip, Gold Coast trip, screw up during presentation, hantar foreign workers hospital, dan banyak lagi yang memang mustahil aku boleh lupakan. Some incidents aku memang pernah paparkan di blog ini before blog ini diketahui oleh boss aku, thanks to member yang gatal mulut beritahu dia. Tak terkira juga ilmu yang aku pelajari selama bekerja di sini, ilmu teknikal expecially pasal fiber optic and communication technology serta ilmu-ilmu lain macam business, marketing, PR, leadership dan management.

So, again…. thank you very much to all staff, ex-staff, consultant, associates, partners and customer of Optical Communication Engineering Sdn. Bhd.


To my new friends di company baru… jom kita takluki Malaysia with our PADAT and INDUK!


Sekali lagi…. SELAMAT BERPUASA kepada semua…

6 comments:

Ab Razak Hj Ahmad said...

Good luck at your new place... Currently, I'm also facing dilema what your have experience before...

And Selamat Berpuasa

Anonymous said...

semoga berjaya di tempat baru..jgn lupa kami di ocesb.dan selamat berpuasa.

Afzainizam said...

♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu...
Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

NRDN HD said...

semangat...
bersama ramadhan ini kita tingkatkan kualitas taqwa...

Sapintolapinto said...

Salam...Selamat Berpose dan berbahagia bersama isteri dan anak..Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna..Insya Allah..

RAZA said...

COOL

Total Pageviews

. page counter