Thursday, September 3

Aku Jadi Blogger Bapa Sejati

Honestly aku tiada masa nak tulis blog. Ada 2-3 posting yang dah tulis separuh dan tak sempat nak disambung. Pasal kematian Teoh Beng Hock, pasal buku motivasi dan pasal perihal budak-budak jadikan surau padang permainan. Merdeka pun aku tidak buat sebarang special posting.

Macam biasa, kalau aku tiada idea or masa nak berblog terpaksalah aku copy tulisan orang lain dan 'olah supaya jadi lebih baik' dan post di blog aku. Hahahaha.... Eh, silap. Joking....bulan puasa kena banyak bergurau supaya tak ingat perut yang lapar dan tekak yang dahaga, kan? Aku lebih rela post gambar-gambar daripada buat kerja-kerja recycle.

Macam sebelum-sebelum ini aku akan transform jadi photo-blogger bila tiada idea atau masa nak membebel panjang-panjang. Since camera aku penuh dengan gambar anak, jadi instead of jadi photo-blogger sahaja, aku akan jadi apa yang aku panggil blogger-bapa-sejati. Blogger-bapa-sejati ni sama seperti blogger kaum ibu yang tidak mempunyai specific topik untuk disembangkan. Sekadar post semua jenis gambar aktiviti harian dan buat beberapa ayat ulasan. Surprisingly dan yang membuatkan aku dengki, blogger-blogger sebegini dah ramai yang jadi so call celebrity blogger, lebih famous daripada artis yang mempunyai 1-2 album atau berlakon beberapa drama di RTM. Padahal blogger tu sekadar....Ok, stop mengutuk, menonjolkan sifat dengki aku yang melampau dan mengurangkan pahala puasa. I

ni gambar-gambar anak lelaki sulung aku. Mohammad Amzar Rafiq....


TIDOR.....





NANGIS....



SUKA



Gambar paling aku suka.....


Betul lah member-member aku beritahu sebelum aku dapat anak dulu....

1. Kau akan anggap anak kau paling comel.
2. Kau akan sentiasa teringat anak.
3. Balik kerja kau akan nak tengok muka anak.
4. Kau akan susah nak tidor malam... hahahha...

Chow... selamat berbuka puasa dengan kawan-kawan, adik beradik dan saudara-mara. Bulan puasa tahun ini ada 2 kali cuti on Monday, so ada banyak free time nak enjoy berbuka beramai-ramai.

----------------------

Peringatan kepada kawan-kawan sekolah SERATAS aku. Terutamanya budak-budak lelaki, this Saturday early morning kita akan aktiviti bersahur beramai-ramai. Contact aku or Li Tongkang for details location. Aku rasa satu langkah bijak arrange aktiviti bersahur selain dari berbuka yang kita terpaksa kejar masa, berebut slot dengan majlis-majlis lain, meredah jem, cari tempat sembahyang dan sebagainya.

12 comments:

yan said...

anak kita sebaya la dood.. same d.o.b.. aku bersalin anak aku on 1.40pm.. n aku dpt bb girl... seronok kan dah jadi bapak? hihih..

Yaya said...

uwargkhhhhhhhh comelnyeeeeeeeee, gerammmmmm, dah len muka baby, aritu muka len, kejap muka maknye, kejap muka bapaknye, kejap muka atoknye huhuuu, moga jadik bapak mitali mcm lankapo hak hak hak..

lankapo said...

hehe yg paling best bila ko balik umah, ada si comel yang menerpa dan nk dukung.Papa! Papa! dai jerit

Then dia akan ngadu klu mummy ada marah dia hehe..

balik dlm keadaan penat klu tengok keletah si kecil..nikmattt..hilang rasa penat tuhh

Bonda Irfan said...

finally..dpt gk gmbr ank ko byk2..comei sgt..

aNiS tHe BumbleBee said...

iras maknye la weh.Sejuk tu org kata kalo anak lelaki muke mak,anak pompuan muke bapak.cam aku.kekeke!sejuk je..

teek said...

allo, aku cuti hari isnin sekali je! tak aci.

Hero mmg comel.

Reen said...

Cutenya. Rasa nak gigit pipi Rafik.

neewa76 said...

comelnya bb tu..aku mmg xleh tgok bb ni..geram sgt...nak tdo sblah dia jer..bau bb tu best tau...muka dia sbjik muka mummy dia...semoga membesar jd anak yg soleh...Amin....

Unknown said...

Jgn byk sgt bergurau bulan pose, nnti kurang pahala. Lgpun nanti kwn2 Encik marah. Ops.

Geramnya tgk baby. Amzar Rafiq, sedapnya nama. Apa maknanya?

Abdul The Teller said...

bro, ko luper letak satu lg gambar, anak tgh mandi

Zaidi Zainal said...

haaa baru nampak anak ko bro....bz siket aku sekarang...kau apa cerita skrg

Mr. Right said...

Yan,
Sama tarikh. So, insyallah panjang umur nanti let say 10-20 tahun lagi kalau ko wish anak ko hepi besday, sms kat aku sama. Boleh la aku wish anak aku pulak, aku ni pelupa. Hehe..

aleeya,
Mak dan bapaknya muka sama je. Jenis bulat2 mcm pinggan. Hahaaha... So, aku kena menuntut ilmu dgn Kapo la ni. Ok..ok..Haha..

lankapo,
Tunggu lagi beberapa tahun, aku pun rasa benda yg sama kot. Hmmm... best2.

anggerik ungu,
Comel? mcm bapaknya.

anis,
Sejuk... ok.. bagus la maknanya tu kan.

teek,
Ambil la cuti sendiri. Ko bukan balik kampung beraya pun. Cuti raya 1-2 hari dah le.

Reen,
Betul, aku pun rasa nak gigit2 je.

neewa,
Nak baby cepat2 la kawin. Hehe.. leh main baby sendiri.

siti,
Wife yg bagi nama... Amzar= yang mulia, rafiq = teman, pendamping.

abdul,
Nanti aku publish gambar anak aku mandi, sekali ngn gambar aku. K..? Haha...

zaidi,
Aku busy keja ngn busy jaga baby lah. Hahaha... wei, bila nak lepak kat Tukul SACC skali ngn ko ni?

Total Pageviews

. page counter