Thursday, October 23

Mawi Kahwin

Wah… surprisingly previous posting pasal politic received cold response from you guys semua. Takkan semua orang dah muak sangat dengan cerita politic kot. Takpe, boring pasal politic jom bercerita pasal Mawi kahwin. Then sedikit citer pasal aku lak.

Gilo…! nak umum pasal nak kahwin pun buat press conference. Ada hati lak tu pilih tarikh before attend kursus kahwin. Kalau lah gagal kursus kahwin tu, tak ke pening nanti. Memang lah tak mungkin failed, but possibility tu still ada.

Reason aku tulis pasal Mawi kahwin adalah untuk tulis tajuk posting ini “Mawi Kahwin”. Aku nak tulis tajuk sebegitu sebab nak bagi blog ini search engine friendly sikit, since keyword Mawi kahwin semakin popular sekarang ni. Those yang familiar with SEO faham la kot maksud aku ini. See, mana nak jumpa blogger yang secara jujur mengaku buat benda-benda macam ni…. Hahahaha…
 
- Iklan -


Sebenarnya aku nak cerita pasal ini….still very much related pasal kahwin.

Birthday aku hari tu aku belikan hadiah kepada diri sendiri daripada duit iklan disini. Seperti aku mention di posting itu, aku juga bagitau I will save money to buy wedding gift that I assume from you guys semua. So here the story…

Macam biasa aku received confirmation email pasal payment dari Nuffnang on the way to my house. Lepas dapat cheque through postal email, aku bank-in. Lepas tiga hari ada la beberapa ratus ringgit extra dalam bank account aku.

So, thanks to all of you plus aku tambah duit sikit....washing machine ini…

Telah berpindah kedudukan daripada kedai electric di Section 23, Shah Alam ke rumah aku di Sungai Rasau, Shah Alam.

So, lepas ni no more visit to kedai dobi kat Paramount, PJ or Section 7, Shah Alam. Mesti taukeh kedai kat PJ dan mamat yang nama dia juga Fendi kat Section 7 tu akan ternanti-nanti kedatangan aku dengan sebakul baju kotor twice a week.

So, again thank you guys for the very nice and valuable wedding gift daripada korang semua kepada aku.

Lepas ni rajin-rajin la visit blog ini lagi supaya income aku semakin bertambah. Maybe next time aku kumpul-kumpulkan hasil iklan dan aku sedekahkan pula kemana-mana badan kebajikan pilihan korang semua. Aku buat poll mana badan kebajikan yang korang prefer then aku sedekahkan kesana. Ok jugak kan? Hopefully pahalanya kita boleh bahagi seorang sedikit.

Aku sedar ada orang tak puas hati aku buat posting sebegini. Yela, konon-konon menunjukkan, berlagak, bla..bla... Lantak lah. Niat aku just nak share something yang aku percaya korang should know. Since honestly aku anggap hasil iklan disini adalah milik korang semua. So, tak salah roughly aku beritahu kemana perginya duit tu. Kan? Kalau ada yang tak puas hati, dengki atau memandai buat assumption lain... suka hati kau la labu!

P/S: Kalau sesiapa berminat nak tengok beberapa keping lagi wedding photos aku , silalah pergi ke blog isteri aku. Ada gambar akad nikah lagi.... Mak aaaiih... gemuk nya aku....!



12 comments:

Anonymous said...

ahhaaa..
mawi kawin gak ngan ekin tu akhirnya.
moga bahgia kan?

Lexy Rollo said...

wahhh.
mawi kawen ke?
aku tak tahu pon.

Anonymous said...

hahaha...
disini kita nk mengucapkan sama-sama...
since kita da belikan washing machine for ur wedding gift...
bangganya kita...x pnh beli hadiah semahal tue utk sesape...=0)

Ab Razak Hj Ahmad said...

Read your wife's blog tapi nak komen kat sini buleh ya....

Bukan gemuk tapi cute and tembam...

lankapo said...

wah mesin basuh, ok lah tuh. mungkin ada kut aku sumbang kat cover mesin basuh tu ker hehe

bila nak wat house warming hehe

Anonymous said...

gemuk? tak sgt la. kwn baik aku berat cecah 200kg. ko nyer berat ada cecah tu ke? hehe....

masa kat sekolah, dia pegang bdk plg besar. kat U pun sama. skrg ni g la mana2 mmg title org plg besar dia pegang. hehe... aku dr sekolah smpi U asyik sama gn dia je.

mungkin sbb tu kot aku slalu lepak blog ko. sbb mengingatkan kat kwn baik aku tu.

Mek Rose said...

Tq semua pembaca blog Aku Betul...:-)

marrang nung! said...

salam...
aku bace blog wife mung...
ye kate mung jawab nikah dua kali...
ade perkataan yang mung tertinggal mase jawab yang pertama...
boleh aku tahu ape perkataan yang tertinggal tu?...

Anonymous said...

Ada myumbang jgk ek utk mesin basuh tu...hakhak...klo rosak sok pn ko simpan tau coz kenangan dr ktorg...x tau la plk klo ada ati nk kwin lg 1...ehek

Anonymous said...

terlupa lak nk bgtau...adik aku nikah last year 13x lafaz...smpai keluarga pempuan gabra n stop stengah jam utk baca doa..adik aku punya peluh dh blh bnjir umah mak mertua dia...hakhakhak

Mr. Right said...

idzaris,
Yes... moga bahagia hendaknya.

anakramalan,
Nanti tgk la live telecast kat Astro. Confirm kau akan tau.

syasya,
Betul.. korang semua patut berbangga ramai2. :).

abikhsan,
Hehehe... cute dan tembam tu gemuk la... kan?

lankapo,
Sumbangan kau pun besar, sebab ada link aku kat blog kau. Blog kau pun dah makin popular sekarang. Housewarming? Tong gas belum beli lagi lah..

akukaya,
200 kg? Ermmm.... lega rasanya ada org besor lagi dari aku.

rose,
Terima kasih daun keladi. Lepas ni nak yg lg... kan..?

marrang,
Tertinggal 'itu'. "Aku terima nikahnya dengan mas kahwin seperti yang tersebut ITU".

neewa76,
Betul. Aku akan simpan sampai bila2. 13 kali lafaz? Mak aiih... kena suruh pengantin mandi dulu tu.

Anonymous said...

tuah ayam nak mapk di kaki.tuah mawi nak kawin pun ada sponsor.
moga bahagialah ko mawi.
aku sebenonye jeles la ngan mr-right.banyak dia dapat online income.huhu.tuah ko le bob.

Total Pageviews

. page counter