The whole day hujan, lepas sembahyang Jumaat aktiviti shopping dimulakan. Aku dan abang aku
sekadar tunggu akak, makcik-makcik dan mak aku bershopping sakan di infamous Pasar Payang. Walaupun raya kedua, still banyak kedai buka, meriah lah mereka membeli kain batik, baju batik, barang perhiasan dan macam-macam lagi. Jenuh aku jadi tukang angkat barang.
Malamnya kami pusing Bandar Kuala Terengganu hampir 10 kali mencari kedai makan yang ada ikan bakar.
Esok paginya, aku dengan anak sedara sempat pergi bermain di tepi pantai sambil menunggu the main event. Habis jugalah duit aku 30 ringgit membeli layang-layang untuk mereka.
Tengah hari, kami pergi ke rumah awek aku. Terkejut aku melihat begitu ramai sedara mara dia menunggu. Meriah…meriah.
Selesai semua acara, kami beredar dari rumah tunang aku lebih kurang pukul 1:30 petang. Singgah sebentar di Masjid Terapung dan terus bergerak balik ke Teluk Intan, kerana esoknya ada majlis orang kahwin yang abang aku terpaksa hadiri.
So,
Actually posting ini, aku cuma nak cakap:
AKU DAH JADI TUNANG ORANG.
Aku berbelah bagi juga samada perlu atau tidak aku beritahu semua orang yang aku dah bertunang. Tapi setelah mendapat nasihat dari family dan rakan-rakan, mereka kata perlu dihebahkan. Supaya tingkah laku kami dapat diperhatikan. Jika ada sesiapa nampak aku menggatal, buat tak senonoh boleh lah tegur. Hahaha…Tegur aku, bukan report kat tunang aku.
Kepada Faizal, Nasrul (officemate) dan Lobo (member uni)… sama-samalah kita menghadapi zaman bertunang. Since aku yang paling akhir akan kahwin, jangan lupa ceritakan pengalaman korang nanti kepada aku. Dan jangan lupa ajak aku pergi Nilai untuk shopping barangan kahwin. Best sangat ke kat
Next year adalah Visit Terengganu Year. So, jom pergi Terengganu ramai-ramai.
P/S: Tayar 18 inch, 225/45 tidak mungkin boleh dicari di Terengganu. Seluruh Terengganu tidak ada. So, kalau ada kaki kereta dari Terengganu sembang besar sangat suruh dia balik kampong dan jadi taukeh tayar. Hahaha…
