Showing posts with label new year resolution. Show all posts
Showing posts with label new year resolution. Show all posts

Wednesday, January 2

New Year Resolution

Busy today. Alot of pending stuff to look after. Damn... sometimes I hate holiday.

Still with New Year mood, I tried soooo hard put myself in these animals’s position and imagine what kind of New Year resolution that they probably have in mind. Kind of 18SX stuff, be prepared and don’t say I not warn you guys.


Find better job.


“Get rid of these stupid chain collar or at least look for new and longer one, obviously my gun not getting longer and I tired of half penetration”


Definitely need to find new friends. Can’t wait any longer for my turn….


My own garage.


Nothing.I’m in heaven….Hahaha...

Monday, December 31

Happy New Year 2008

Kalau masa zaman student dulu malam tahun baru memang aku nanti-nantikan. Dengan kawan-kawan kami akan pergi KL. First few years pergi naik motor, lepas tu naik public transport sebab malas nak layan roadblock. Lepas tu masa aku gila clubbing, memang happening la. 2 tahun rasanya, aku merasa meraikan tahun baru di club. Damn syok. But, dah tua-tua ni malas pula rasanya. Habis rajin pun malam ni aku akan cari port menarik untuk tengok bunga api. Dari jauh pun jadilah.

2007 antara tahun paling menarik kepada aku. Macam-macam benda best berlaku. 2008 pula akan menjanjikan tahun yang lagi seronok rasanya.

Secara ringkasnya entry ini aku cuma nak hightlightkan Winner and Loser pada 2007 dari kacamata aku. Dan sedikit azam tahun baru untuk dikongsi.


Winner: Squad Bolasepak Iraq.

They beat Asian giants to clinched Asian Cup. The team consist of all the ethnic in Iraq. They just gathered 2 months before the final, trains at hotel’s playground somewhere in Jordan. Against all odds, their fairytale end up in highest note possible. Mereka berjaya menaikkan taraf sukan ke tahap tertinggi. Rakyat Iraq bersatu menyokong dan meraikan kejayaan mereka. From Islamic prospective juga mereka berjaya memperlihatkan semangat juang, kekuatan minda dan perpaduan sesama muslim. Tidak seperti imej peperangan dan pergaduhan yang biasa diperlihatkan oleh media antarabangsa terhadap Islam. Alhamdullillah. Not to mention, they put other countries such as Malaysia in shame, with all the preparation and facilities pasukan kita hanya berjaya menconteng tahi ke muka kita semua. Laporan Soccernet pasal pasukan Iraq, disini.

"I want America to go out,"Iraq captain, after lifted the Asian Cup trophy.

How cool is that?


Loser: Kerajaan Junta Myanmar.

Ada banyak pilihan untuk Loser 2007. Sport wise, aku pilih team F1 McLaren. Perkara yang lebik buruk dari kekalahan adalah menipu untuk menang. And McLaren did just that. Padan muka kena denda 100 juta. But, biggest loser aku rasa adalah kerajaan junta Myanmar. Pada August lalu, sami-sami Buddha sudah tidak mampu melihat rakyat Myanmar ditekan dan diseksa terutama dari segi kewangan dan kebebasan, telah keluar berdemontrasi. Beribu monks turun ke jalanan dan menunjukkan keprihatinan mereka kepada scenario politik disana. Demontrasi oleh sami, tidak mungkin akan bertukar ganas. Daripada clip dan berita aku lihat rakyat yang lain tak join sangat, mereka cuma bertepuk tangan dan bersorak. How junta handle this? They shot the monks. How stupid is that? Ramai monks mati, angka sebenar tidak diketahui kerana system komunikasi yang dikawal rapi oleh tentera Myanmar. Aku juga rajin bersembang dengan pekerja Myanmar aku, dan dari cerita mereka aku sedar sememangnya kerajaan junta Myanmar kejam, bodoh dan tidak berperikemanusian. Perkara sebegini kadang-kadang membuatkan aku rasa beruntung sangat tinggal di Malaysia. At least kekejaman BN tidak menghalang aku dari cari rezeki. Laporan The Star pasal ini, here.

Ada macam-macam pendapat pasal azam tahun baru. Ada yang kata sia-sia, buang masa dan tidak kurang yang bersemangat membuat azam. Ala, New Year resolution just a target we set and tools to evaluate ourselves at year end. Ok la tu. Tahun lepas aku tak buat azam. So, tak boleh la nak check.

Ramai juga yang menjadikan azam sebagai bahan jenaka;

“Azam aku tahun ini nak merealisasikan azam tahun…
2000 dulu. Belum sampai lagi….”

“Azam aku tahun ni nak berbini 2.”

“My New Year resolution, I want
to comment others New Year resolution…”

Lame…seriously lame joke.

Ada juga azam-azam yang standard dan terlalu biasa:

  1. Nak kumpul duit banyak-banyak.
  2. Nak jaga berat badan.
  3. Nak kerja rajin-rajin.
  4. Nak kembangkan perniagaan.
  5. Nak naik pangkat.

Come on, all those thing sememangnya azam setiap hari kepada semua manusia. Orang sebegini confirm azam mereka tidak akan tercapai, nak buat azam pun tak tau, apa tah lagi nak naik pangkat.

Ok, dengan penuh beraninya aku nak beritahu azam tahun baru aku. Insyallah end 2008 nanti aku akan tengok samada azam aku tercapai atau tidak. Aku tidak mahu jadi pengecut yang menjadikan ‘peribadi’ sebagai alasan untuk simpan azam kepada diri sendiri.

So, azam aku tahun 2008.

  1. Nak berhenti merokok.
  2. Nak kahwin.
  3. Nak naikkan pendapatan bulanan aku at least by RM1, 500.00.
  4. Nak bawa mak aku melancong.
  5. Nak dapat 1000 page view per day for Akubetul.com

Cukup. Lebih-lebih nanti nampak ambitious sangat pula.

Kalau berani sila nyatakan azam korang. Kalau simpan je tak guna. Kurang thrill. Good luck.


SELAMAT TAHUN BARU 2008


Total Pageviews

. page counter