Showing posts with label internet boring. Show all posts
Showing posts with label internet boring. Show all posts

Tuesday, September 18

Boredband Internet

I believe I reached a level where I can’t find World Wide Web as interesting as before. What actually we can do with internet connection?

Majority people at my age, we discovered internet di alam remaja. Seronok gila.
Super highway of information, anything we want to know ada disini. Name it and that info just a fingertip away from us. Of cause like all teenagers, sex is one of the most interesting topics. So, aku pun rajinlah search Net to find any sex related materials. After a while, aku stop. Aku rasa macam loser pulak tengok gambar lucah dan baca cerita seru (menurut definisi Indons). Then, come chatting application, MIRC, Yahoo Messenger and MSN Messenger. Even exchanging email rasa macam fun. Chat sampai tengah malam, infect sampai ke pagi. Seronok dapat communicate dan dapat kenal rakan baru. Berkongsi masalah dan berkongsi cerita. After this phase, most of my friends hook with gaming. Not really internet game, but normal LAN or PC-PC game. Not me, I never once love computer games. Sekarang aku dengar MIRC dah jadi tempat bertukar file. Exchanging movie, clip, song, malas nak try walaupun dengar macam menarik.

Then, Internet come very handy masa di university. Cari bahan-bahan untuk buat project, curi article untuk siapkan paperwork. Howstuffworks.com adalah lubuk mencari article menarik. Macam-macam article ada, pasal engine, pasal electrical device, circuit network, telephone communication… everything. (mengambil contoh subject yang kena mengena dengan aku).


Kemudian, personal page macam friendster.com dan myspace datang. Again aku tak berminat (walaupun aku ada akaun friendster). Pada aku apa kejadahnya letak gambar-gambar kita agar
orang lain boleh tengok. Tidak cukupkah email untuk communicate dengan rakan-rakan? Tidak interactive ke chatting macam YM dan MSN untuk cari kawan-kawan baru? Tapi aku dengar ada orang gunakan Myspace untuk generate income, macam-macam style orang boleh cari duit.

Kemudian personal page tadi diadvancedkan lagi dengan weblogue, or blog. Mula-mula aku taknak terlibat, tapi lama-lama dah obsess. Everyday rasa gatal tangan nak sent something. Aku pun pelik dengan tahap obsess aku. Hahaha… Ok, let put it this way, beside this blog, aku tidak rasa internet cukup menarik pada aku lagi. Seperti soalan aku diatas tadi, apa boleh dilakukan dengan internet connection? Hari-hari aktiviti harian aku selain dari ‘menjaga’ blog aku ini adalah dengan baca berita bolasepak, baca suratkhabar tempatan dan reply email rakan-rakan atau email berkenaan kerja. Itu sahaja. Pukul 10 pagi aku dah rasa boring. Masuk petang jika aku boring aku baca blog orang lain. Tapi again, berapa kerat sangat yang update blog everyday, so ½ hour aku dah habis tawaf semua blog yang biasa aku lawat. What else I want to do?


Youtube?... Mungkin ada beberapa clip yang menarik, tapi nak jumpa tersangat payah. Browse for few hours baru jumpa satu clip menarik, tak berbaloi. Online game? PC game pun aku tak minat, inikan pula complexity online game. Lepas habis baca berita, aku jadi blur. Kalau ada kerja, alhamdullillah. Jika tiada, aku susah hati. Aku pening kepala. Kononnya aku connected to jaringan informasi dunia, tapi pada hakikatnya aku tidak jumpa apa-apa menarik. Hampir semua page-page lucu aku dah jumpa dan baca, rata-rata lawaknya berulang-ulang. Lawak suami kutuk isteri, isteri kutuk suami, blonde bodoh, pak pandir, pak kadok… boringnya. Sukar nak jumpa lawak berkualiti.


Mungkin kerana aku tidak minat music menjadikan aku ketinggalan. Kerana even blog-blog politic gagal mengalahkan hits blog-blog hiburan. Ramai sibuk download lagu, cari lirik dan bertukar-tukar materials. Sorry, aku memang tak minat music. Apa radio Era udarakan aku terima sahaja. Itupun hanya segment pagi dan petang. Sekarang ini celoteh Kieran, Hani dan AC Mizal… petang pula Linda Onn, kadang-kadang terselit suara Apek Senario. Itulah hiburan music pada aku.


So, conslusionnya…. Pada aku Internet tidak sehebat dulu lagi. Bukan dunia internet yang mundur,
tapi mungkin aku yang dah berubah. Aku rasa ramai disini beranggapan sebegitu, sebab itu ramai datang dan baca blog boring aku ini. Macamana boring pun ini sahaja internet boleh offer kepada anda semua, celoteh aku. Ok, don’t worry… I’ll try my best. Hahahah…

Selain blog ini, aku perlukan hiburan lain. Mungkin kena cari hobi baru. Kumpul stem ke, kumpul syiling ke, atau hobi unik macam ambil gambar. Mungkin aku boleh jadi ahli flikr, fotopages atau photobucket. Asyik curi gambar orang saja, mungkin giliran aku pula contribute something.

If you guys ada any interesting site, please share with us here. Time ramadhan ni takan nak tidor sahaja masa lunch hour.


Gambar 'teratai layu ditasik madu' ini sengaja dilebihkan, terkeluar dari article... konon-konon seni. Hahaha...Since ramai orang merasakan diri mereka seni, puitis, mahakarya cinta...Hahahaha... Nak jadi ahli flickr kena ada penyakit ini.

Total Pageviews

. page counter